×
×

شهرکریمه – نامه شاعران به رئیس قوه قضائیه: لطفاً با شاعران هتاک به مردم قم برخورد قانونی شود

  • کد نوشته: 28034
  • [ad_1] نامه شاعران به رئیس قوه قضائیه: لطفاً با شاعران هتاک به مردم قم برخورد قانونی شود به گزارش شهرکریمه در روز‌های اخیر که ویروس کرونا به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان مبدل شده، نیاز به همدلی بیش از پیش احساس می‌شود. با این حال، شیوع این بیماری، چهره بیماری دیگری را نیز […]

    شهرکریمه – نامه شاعران به رئیس قوه قضائیه: لطفاً با شاعران هتاک به مردم قم برخورد قانونی شود
  • [ad_1]

    نامه شاعران به رئیس قوه قضائیه: لطفاً با شاعران هتاک به مردم قم برخورد قانونی شود

    نامه شاعران به رئیس قوه قضائیه: لطفاً با شاعران هتاک به مردم قم برخورد قانونی شود

    به گزارش شهرکریمه در روز‌های اخیر که ویروس کرونا به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان مبدل شده، نیاز به همدلی بیش از پیش احساس می‌شود. با این حال، شیوع این بیماری، چهره بیماری دیگری را نیز به جامعه نشان داد: خباثت و خیانت عده‌ای را که در شرایط فعلی بیشتر از آنکه مرهمی بر درد‌ها و آلام جامعه‌شان باشند، از این آب گل آلود به نفع خود ماهی می‌گیرند؛ از احتکارکنندگان ماسک و لوازم بهداشتی گرفته تا افزایش قیمت برخی از اقلام مورد نیاز مردم.

    متأسفانه در این میان، عده‌ای نیز فرصت را غنیمت دانسته و با انتشار مطالبی منفی درخصوص شهر قم، به عنوان اولین مرکز شیوع ویروس در ایران، راه چاره را در نفرت‌پراکنی یافته‌اند. یکی از تأسف‌برانگیزترین مطالب منتشر شده در روز‌های اخیر، سروده‌های برخی از شاعران است که موجب ناراحتی مردم قم شده است. با توجه به این موضوع، جمعی از شاعران آیینی شهر قم در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی، ریس قوه قضائیه، خواستار برخورد با منتشرکنندگان این مطالب شده‌اند. متن نامه این شاعران جوان به این شرح است:

    امام رضا علیه السلام:

    إنَّ لِلْجَنَّهِ ثَمَانِیهَ أبْوَابٍ وَ لِأهْلِ قُمْ وَاحِدٌ مِنْهَا فَطُوبَی لَهُمْ ثُمَّ طُوبی لَهُمْ ثُمَّ طُوبی لَهُمْ

    بهشت هشت در دارد که اهل قم یکی از آن در‌های هشت‌گانه را در اختیار دارند؛ خوشا به حال آنها، خوشا به حال آنها، خوشا به حال آنها.

    ریاست محترم قوه قضائیه

    سلام علیکم

    همانطور که مستحضرید شهر قم از آغاز اسلام مورد توجه ائمه اطهار (ع) بوده و این شهر به عنوان حرم و پناهگاه اهل بیت (ع) شمرده شده است. در زبان ائمه اطهار (ع) به شهر قم، آشیانه آل محمد و مأوای فاطمیون و جایگاه شیعیان ایشان اطلاق شده است و در روایتی اهل قم انصار و یاوران اهل بیت (ع) خوانده شده‎اند.

    امروز نیز شهر مقدس قم بسان ستاره‎ای درخشان در آسمان تشیع می‎درخشد و در هیچ جای دنیا شهری به این ویژگی وجود ندارد. وجود باثمر هزاران عالم و دانشمند تراز اوّل شیعی، حوزه علمیه عظیم، گسترده و پربار برای بسط و گسترش علوم مختلف شیعی، توجه هر ساله میلیون‎ها عاشق اهل بیت (ع) از اقصی نقاط جهان به این شهر، برگزاری مراسم مذهبی ناب شیعی، این شهر را به قلب تپنده جهان تشیع در دنیا تبدیل کرده است. همچنین قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ که طلیعه انقلاب باشکوه اسلامی بود، جایگاه قم در انقلاب اسلامی را بر همگان واضح و مبرهن کرده است؛ چنانکه مردمان این دیار بار‌ها از سوی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مورد تمجید قرار گرفته‌اند.

    متأسفانه از آنجایی که اولین شهری که در ایران شیوع ویروس منحوس کرونا در آن اعلام شد شهر مقدس قم بود. در این مدت که مردم صبور و دردکشیده این شهر با این بیماری واگیردار دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز شاهد ابتلا یا فوت عزیزان، دوستان و آشنایان خود هستند، عده‌ای به جای آن که با پیام‌های امیدوارکننده تسکین درد‌های مردمان قم باشند، با انواع و اقسام جملات ناراحت‌کننده و تمسخرآمیز، مردم قم را مورد هجمه قرار می‌دهند. در این میان عده‌ای از شاعران کشور نیز به سرایش اشعار سخیفی علیه مردم این شهر انقلابی اقدام کرده‌اند.

    جناب آیت‌الله رییسی!

    ضمن خداقوت به شما برای اهتمامتان به بسط عدالت در جامعه، ما شاعران قمی به نمایندگی از مردم قم خواستار برخورد قانونی دستگاه محترم قضا با توهین‌کنندگان به شهر خون و قیام مخصوصاً آن‌هایی که از ابزار تأثیرگذار شعر در این بی‌حرمتی استفاده می‌کنند، هستیم تا با برخورد شایسته شما دیگر شاهد توهین هیچ هنرمندی به مردم یک شهر نباشیم؛ و من الله توفیق

    جمعی از شاعران استان قم: محمد غفاری، محمدجواد الهی پور، رضا یزدانی، سیدمحمد بابامیری، حسن خسروی وقار، حسین عباسپور، سیدعلی‌محمد نقیب، فاطمه زاهدمقدم، امیرحسین خوشرو، سیدمحمدجواد میرصفی، محمدمهدی خانمحمدی، حسین مودب، فاطمه سادات موسوی، سیدمحمد بهشتی، سایه رحیمیان نعیم، محمد متین کریمی، سمیه خردمند، طاهره سادات ملکی، حسین صادقی، زهرا سلیمی، نرجس حسین‌پور، محمد جواد قیاسی، حسن معارف‌وند، اعظم معارف‌وند، فائزه امجدیان، حسین احمدی کلام، فائزه راستگو، سید مصطفی فاطمی، یوسف رحیمی، آرزو ارجمند، سید محمدعلی علوی، حسین فیض اخلاقی، عباس همتی، روح‌الله گائینی، علی اصغر شیری، احمدجواد نوآبادی، نرگس میرفیضی، محمدحسین مهدویان، عاطفه جوشقانیان، سمانه خلف زاده، سید محمدحسین آل‌ مجتبی، نعیمه وافی، فاطمه معصومه شریف، راضیه جبه‌داری، حسین غلامی (قفس).

    انتهای پیام/الف

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.