×
×

شهرکریمه – نتوانسته ایم پیامبر رحمت (ص) را به دنیا معرفی کنیم

  • کد نوشته: 35674
  • [ad_1] نتوانسته ایم پیامبر رحمت (ص) را به دنیا معرفی کنیم به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد سه شنبه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) با بیان این که حضرت رسول الله (ص)، جان عالَم و فخر جهان است اظهار کرد: متأسفانه کمتر به شخصیت پیامبر (ص) توجه داشته ایم و […]

    شهرکریمه – نتوانسته ایم پیامبر رحمت (ص) را به دنیا معرفی کنیم
  • [ad_1]

    نتوانسته ایم پیامبر رحمت (ص) را به دنیا معرفی کنیم

    نتوانسته ایم پیامبر رحمت (ص) را به دنیا معرفی کنیم

    به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد سه شنبه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع) با بیان این که حضرت رسول الله (ص)، جان عالَم و فخر جهان است اظهار کرد: متأسفانه کمتر به شخصیت پیامبر (ص) توجه داشته ایم و ایام دهه آخر ماه صفر و ایام ولادت حضرت در ماه ربیع الاول می تواند فرصت مناسبی برای این بیان باشد.

    وی افزود: خداوند رسولش را رسول رحمت، محبت و مهربانی می خواند و البته از وی می خواهد تا بر دشمنان دین خدا شدت و غلظت داشته باشد.

    استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه مبارکه «و ما أرسلناک إلّا رحمه للعالمین» اظهار کرد: این آیه دارای مفاهیمی بسیار بلند و برجسته است و انحصار آیه در واژه «رحمت» نشان می دهد که پیامبر، پیامبر رحمت و مهربانی است و حتی انذارها و هشدارهای پیامبر هم باید بویی از رحمت و محبت داشته باشد.

    وی اضافه کرد: البته تعابیر دیگری در متون دینی مانند «اللّهم إنّی أسئلک برحمتک التی وسعت کل شیء» نیز نشان می دهد که رحمت الهی همه جهان را در بر گرفته و فراگیر است، اما در عین حال عذاب خدا محدود است و اگر برای کسی هم چاره ای جز عذاب نباشد، این عذاب به او خواهد رسید.

    فرحزاد ادامه داد: نکته دیگر این است که رحمت خدا بر غضب الهی سبقت و پیشی دارد، درست مانند وقتی که شما می خواهید به بچه ای آمپول تزریق کنید و ابتدا تلاش می کنید تا با تشویق و هدیه دادن او را قانع کنید، اما اگر نتوانستید از این راه او را قانع کنید آن گاه مجبور خواهید بود که برای نجاتش به قوه قهریه متوسل شوید که این قوه قهریه هم در حقیقت نمایشی از همان رحمت و این سوختن برای ساختن است.

     اختیار غضب در اختیار رحمت است

    وی سپس با تجلیل از تلاش و کوشش تفسیری مفسّر بزرگ قرآن کریم، آیت الله جوادی آملی بیان کرد: معظم له درباره رحمت الهی به نکته ای دقیق اشاره فرموده اند که طبق فرمایش امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه، اختیار غضب در اختیار رحمت است.

    استاد حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: بنابراین اختیار رحمت بر جهانیان بر اساس آیه مبارکه اشاره شده در اختیار حضرت رسول الله (ص) است و این رحمت فقط به مسلمانان بر نمی گردد و همه جهانیان را در بر می گیرد.

     تکرار «رحمت الهی» در نماز نشانه ای از اهمیت ویژه آن است

    وی اضافه کرد: بالاترین کتاب ها، قرآن و بالاترین سوره ها، سوره حمد و بالاترین آیه ها، «بسم الله الرحمن الرحیم» است که در همین آیه کوتاه، دو بار از واژه رحمت استفاده شده و ۱۱۴ بار هم در قرآن تکرار شده است.

    حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: ما در شبانه روز باید بیش از ۶۰ بار در نمازهای واجب در خواندن حمد و سوره و همچنین سلام های نماز، رحمت الهی را متذکر شویم و تکرار کنیم که این امر هم نشانه ای دیگر بر اهمیت رحمت الهی و مُقدّم بودن آن بر غضب خداوندی است.

    وی افزود: حتی سوره ای در قرآن هم به نام «الرحمن» نامگذاری شده که عروس قرآن است.

    استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که دشمنان تلاش داشته و دارند تا چهره پیامبر (ص) را چهره ای خشن نشان دهند و فعالیت گروه های تکفیری و درگیری های موجود در جهان اسلام را هم نشانه ای برای این ادّعا می گیرند تصریح کرد: همه آن چه گفته شد نشان می دهد ما به خوبی نتوانسته ایم چهره رحمانی حضرت رسول الله (ص) را بشناسیم و به جهانیان معرفی کنیم و در حقیقت باید از این رحمت واسعه الهی بیشتر استفاده می کردیم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.