[ad_1] نخبگان از فرصت فضای مجازی برای حل مشکلات استفاده کنند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر دوشنبه در اولین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، نخبگی و استعداد برتر بودن را نعمتی بزرگ دانست که باید قدردان و شکرگزار آن بود […]

[ad_1]

نخبگان از فرصت فضای مجازی برای حل مشکلات استفاده کنند

نخبگان از فرصت فضای مجازی برای حل مشکلات استفاده کنند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ظهر دوشنبه در اولین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، نخبگی و استعداد برتر بودن را نعمتی بزرگ دانست که باید قدردان و شکرگزار آن بود و افزود: میان استعداد برتر و نخبه بودن فاصله زیادی وجود دارد بنابراین باید استعدادهای برتر پرورش پیدا کنند تا تبدیل به نخبه شوند.

وی با بیان اینکه استعداد برتر و نخبگی مسئولیت‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: خداوند متعال نسبت به نعمت‌ها و فرصت‌هایی که به شخص داده است، سوال می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نخبگان را افرادی تأثیرگذار و اثربخش دانست که می‌توانند تولیدکننده علم باشند و تصریح کرد: نخبه را می‌توان از میزان اثرگذاریش در جامعه شناخت.

وی ادامه داد: نخبگان باید از نبوغ خود در جهت سرعت بخشیدن به توسعه علم و فناوری و زندگی آسان مردم استفاده کنند تا بتوانند نقش مؤثری در جامعه داشته باشند.

انتظار از نخبگان بسیار زیاد است

حجت الاسلام بهجت پور با بیان اینکه انتظار از نخبگان به دلیل نبوغ و ویژگی‌های خاصشان بسیار زیاد است، اظهار داشت: از آنجایی که نخبگان می‌توانند گره از بسیاری از امور بشر باز کنند مورد توجه زیادی قرار دارند.

وی ضمن تأکید بر لزوم رفع جهالت‌ها توسط نخبگان، افزود: نخبگان باید برای خدمت به جامعه به خوبی پدیده‌ها را شناسایی کرده و به پیش بینی آینده بپردازند تا بتوانند از بروز مشکلات و مسائل جلوگیری کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه قافله بشریت و فرهنگ دائماً در نوسان است، تصریح کرد: نخبگان در صورتی می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند که بتوانند تشخیص دهند که حرکت بشریت منجر به چیزی می‌شود زیرا در صورتی که فردی نخبه دارای پیوند اجتماعی و فعالیت تأثیرگذار در موضوعات پژوهشی نباشد نمی‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

وی نخبه را فردی دانست که اراده و انگیره بالایی را در خود متراکم کرده است و افزود: نخبگان و استعدادهای برتر باید در همه حالات به پژوهش و تحقیقات علمی بپردازند.

حجت الاسلام بهجت پور نخبگی را محصول اراده دانست و اظهار داشت: تأثیرگذارترین افراد در سراسر جهان تنها با انگیزه و اراده بالای خود در طول تاریخ ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه اراده و انگیزه بالا موجب افزایش ضریب دست‌یابی به نتیجه می‌شود، افزود: نخبگان باید هدف خود را بدانند و نسبت به سوال خود اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشند زیرا در غیر این صورت موفق نخواهند بود.

حوزه‌های علمیه باید برگزار کننده کرسی‌های آزاداندیشی واقعی باشند

حجت الاسلام بهجت پور تصریح کرد: با وجود اینکه امروزه از فضای مجازی به عنوان تهدید یاد می‌شود اما این فضا برای استعدادهای برتر و نخبگان یک فرصت است که آن‌ها را با سوالات و مسائل واقعی آشنا می‌سازد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید برگزار کننده کرسی‌های آزاداندیشی واقعی باشند، گفت: همان میزان که پرسش‌های فضای مجازی در کشور تلاطم ایجاد می‌کند، یک فرصت نیز برای موفقیت نخبگان در جهت حل مسائل محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۷

[ad_2]