×
×

شهرکریمه – نخبگان باانجام تحقیقات علمی سهم خود درمقابله با کرونا را ایفا می‌کنند

  • کد نوشته: 28624
  • [ad_1] نخبگان باانجام تحقیقات علمی سهم خود درمقابله با کرونا را ایفا می‌کنند به گزارش شهرکریمه علیرضا باباخان بیان کرد: نخبگان با تمام توان وارد عرصه ساخت پادتن و داروی موثر برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا شدند و در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. وی افزود: […]

    شهرکریمه – نخبگان باانجام تحقیقات علمی سهم خود درمقابله با کرونا را ایفا می‌کنند
  • [ad_1]

    نخبگان باانجام تحقیقات علمی سهم خود درمقابله با کرونا را ایفا می‌کنند

    نخبگان باانجام تحقیقات علمی سهم خود درمقابله با کرونا را ایفا می‌کنند

    به گزارش شهرکریمه علیرضا باباخان بیان کرد: نخبگان با تمام توان وارد عرصه ساخت پادتن و داروی موثر برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا شدند و در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

    وی افزود: همچنین بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور متخصصان و تغییر خط تولید خود،‌ به صورت جهادی وارد عرصه تولید ماسک،‌ محصولات بهداشتی، مواد ضدعفونی و انواع شوینده‌ها شده‌اند تا نیاز کشور در این بخش با وجود تحریم‌های ظالمانه برطرف شود.

    وی با اشاره به وجود شواهد بسیار مبنی بر دست داشتن نظام سلطه در شیوع ویروس کرونا،‌ ادامه داد: در چنین شرایطی برای حفظ سلامت مردم باید انجام اقدامات تخصصی و پیشگیرانه بهداشتی با سرعت بسیار زیادی انجام شود که در این رابطه نیز نخبگان با انجام تحقیقات وسیع به دنبال افزایش سطح توان مقابله کشور با این گونه تهدیدها هستند.

    باباخان گفت: علاوه بر جهاد علمی وفناورانه،‌ نخبگان برای ایفای سهم خود در مقابله با کرونا، وظیفه دیگری نیز برعهده گرفته اند و آن فرهنگسازی و تبیین اهمیت رعایت مسایل بهداشتی در میان اقشار مختلف جامعه با استفاده از بیانات رهبرمعظم انقلاب،‌ مراجع تقلید و پزشکان محترم و سایر متخصصان آگاه به موضوع است که از طریق شبکه‌های ارتباطی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد:‌ همچنین شمار قابل توجهی از نخبگان کشور طی روزهای اخیر برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و بالا بردن توان پیام‌رسان‌ها و سایر برنامه‌های الکترونیکی داخلی وارد میدان شدند تا نیازهای مردم به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور فیزیکی به بهترین صورت ممکن انجام شود.

    وی افزود: اکنون نخبگان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی انواع برنامه های کاربردی از طریق بستر اینترنت خدمات مورد نیاز مردم را در اختیار آنان قرار می‌دهند تا نیازی به مراجعه حضوری افراد در بخش‌های مختلف نباشد؛‌ حتی در حال حاضر امکان سنجش سلامت افراد و تعیین احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا نیز از طریق این برنامه های طراحی شده امکان پذیر است.

    این نخبه نمونه کشوری گفت: همچنین درحال حاضر با مشارکت فعال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی،‌ امکان خوبی برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به فعالیت در عرصه تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی در راستای مقابله جدی با ویروس کرونا،‌ فراهم شده است که نشان دهنده عزم ملی برای شکست این ویروس منحوس است.

    شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.