[ad_1] نخبگان حوزه مشکلات و مسائل را حل کنند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور امروز در نخستین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن‌ همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: نخبگی و استعدادبرتر بودن، نعمتی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشید؛ میان استعداد برتر […]

[ad_1]

نخبگان حوزه مشکلات و مسائل را حل کنند

نخبگان حوزه مشکلات و مسائل را حل کنند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور امروز در نخستین گردهمایی طلاب استعداد برتر حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن‌ همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد اظهار کرد: نخبگی و استعدادبرتر بودن، نعمتی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشید؛ میان استعداد برتر و نخبه بودن فاصله زیادی وجود دارد و استعدادهای برتر باید پرورش پیدا کنند تا تبدیل به نخبه شوند.

استاد حوزه‌های علمیه عنوان کرد: استعداد برتر و نخبگی مسئولیت‌ها را بیشتر می‌کند چراکه خداوند متعال نسبت به نعمت‌ها و فرصت‌هایی که به شخص داده است، سوال می‌کند.

وی ادامه داد: نخبگان، افرادی تاثیرگذار و اثربخش هستند که می‌توانند تولیدکننده علم باشند و مسائل و مشکلات را برطرف کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نخبه با میزان اثرگذاری در جامعه شناخته می‌شود و نخبگان باید از این نبوغ در سرعت بخشیدن به توسعه علم و فناوری و راحت‌تر شدن زندگی مردم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انتظار از نخبگان بسیار زیاد است ابراز کرد: نخبگان باید بتوانند گره از کار بشر باز کنند و به همین دلیل است که به نخبگان توجه زیادی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: نخبگان باید جهالت‌ها را رفع کرده و پیامبران تاثیرگذارترین افراد بودند چراکه توانستد جهالت‌ها را برطرف و نگاه‌ها را اصلاح کنند.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان باید بتوانند پدیده‌ها را شناسایی و آینده را تحلیل و پیش‌بینی کنند و از ایجاد مشکلات و مسائل جلوگیری کنند.

بهجت‌پور عنوان کرد: قافله بشریت و فرهنگ، حرکت خطی و دقیق ندارد و دائما در نوسان است و نخبگانی می‌توانند تاثیرگذار باشند که بدانند این حرکت منجر به چه چیزی می‌شود.

وی ادامه داد: نخبه‌ای که پیوند اجتماعی و در موضوعات پژوهشی فعالیت فاخر نداشته باشد، نمی‌تواند تاثیرگذار و اثربخش باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نخبگی راه دشواری دارد و نخبه کسی است که اراده و انگیره بالایی در خود متراکم کرده است، استعدادهای برتر و نخبگان نباید با بهانه‌های کوچک از پژوهش و تحقیق علمی دست بکشند بلکه همواره باید به فکر پژوهش و حل مسائل باشند.

استاد حوزه‌های علمیه بیان کرد: نخبگی محصول اراده است چراکه تنها با اراده و انگیزه می‌توان شرایط را تغییر داد و فرصت ایجاد کرد.

وی افزود: تاثیرگذارترین افراد در دنیا با انگیزه و اراده بالایی که داشتند، توانستند در تاریخ ماندگار شوند؛ هر مقدار که اراده و انگیره بیشتر باشد، ضریب دست‌یابی به نتیجه و موفقیت افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار کرد: نخبگان باید بدانند که به دنبال چه چیزی هستند و نسبت به سوال و پرسش خود آگاهی دقیق و کامل داشته باشند و اگر چنین نباشد نمی‌توانند مسائل را حل کنند.

وی ادامه داد: امروزه از فضای مجازی به عنوان تهدید یاد می‌شود اما بدون تردید فضای مجازی برای استعدادهای برتر و نخبگان یک فرصت است که آن‌ها را با سوالات‌ و مسائل واقعی آشنا می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: به میزان تلاطمی که از طریق پرسش‌های فضای مجازی در کشور ایجاد می‌شود، به همان میزان نیز فرصت و فضا برای موفقیت نخبگان در حل مسائل ایجاد می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: حوزه‌های علمیه باید برگزار کننده کرسی‌های آزاداندیشی واقعی باشند و به این مسئله مهم توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]