[ad_1] نخستین آزمون مجازی ورودی حوزه علمیه برگزار شد به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به برگزاری آزمون داوطلبان ورودی حوزه‌های علمیه به صورت مجازی برای نخستین بار در تاریخ حوزه علمیه، گفت: این آزمون از روز پنجشنبه در سه مقطع سیکل، دیپلم، لیسانس شروع شد و تعداد قابل توجهی از […]

[ad_1]

نخستین آزمون مجازی ورودی حوزه علمیه برگزار شد

نخستین آزمون مجازی ورودی حوزه علمیه برگزار شد

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به برگزاری آزمون داوطلبان ورودی حوزه‌های علمیه به صورت مجازی برای نخستین بار در تاریخ حوزه علمیه، گفت: این آزمون از روز پنجشنبه در سه مقطع سیکل، دیپلم، لیسانس شروع شد و تعداد قابل توجهی از داوطلبین ورود به حوزه با هم به رقابت پرداخته‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: برای برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه به صورت مجازی در ایام کرونایی تلاش زیادی شد تا با فراهم آمدن همه امکانات سخت افزاری، داوطلبین مشکل خاصی نداشته باشند.

وی بیان کرد: به دلیل حجم بالای شرکت کنندگان و بروز بعضی مشکلات، ظاهرا بعضی از شرکت کنندگان موفق به شرکت در این آزمون نشده اند، این افراد باید بدانند اگر به هر دلیلی نتوانسته اند در این آزمون شرکت کنند، مسئولین حوزه، گزینه‌های دیگر برای جذب افراد برای تحصیل در حوزه دارند که از جمله آن شرکت در مصاحبه علمی، گزینش شخصیتی، خانوادگی، تربیتی و… است. بنابراین جاماندگان در آزمون مجازی، نباید نسبت به عدم شرکت در آزمون ناراحت شوند و قطعا با احراز دیگر شرایط عنوان شده هم می‌توانند در حوزه مشغول تحصیل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان این که ورودی‌های امسال نیز بر خلاف سخنانی که گفته می‌شود، هیچ گونه نقصانی نداشته و استقبال خوبی هم از سوی جوانان برای تحصیل در حوزه شده است، اظهار کرد: هدف مسؤولان حوزه، این است که افرادی وارد حوزه شوند که در ابعاد مختلف شخصیتی، اخلاقی، تربیتی و… ممتاز هستند. بنابراین صرف موفقیت در آزمون ورودی نمی‌تواند دلیل خوبی برای حضور فرد برای تحصیل درحوزه باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نتیجه آزمون به زودی به داوطلبین اعلام خواهد شد گفت: پذیرفته شدگان همانند سال‌های قبل لازم است در آزمون شخصیتی و… شرکت کنند تا از هر لحاظ واجد شرایط برای تحصیل در حوزه باشند.

وی با بیان اینکه مسؤولان حوزه برای تحول در نظام آموزشی، پژوهشی و رفع دغدغه طلاب اقدام به طراحی سند چشم انداز، برنامه ۵ ساله، درختواره رشته‌ها و ده‌ها طرح و برنامه کرده‌اند، افزود: تلاش این است با انجام سریع تر برنامه‌ها، حوزه در همه مراحل پاسخ گوی نیاز جامعه، نظام و بین الملل باشد و در کنار آن طلاب شاخص هم نظامات مختلف تربیت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد رمز موفقیت طلاب را تلاش علمی، پشتکار پژوهشی و تهذیب و تجلی تعلیم و تعلم همزمان دانست و تأکید کرد: باید با تلاش علمی سعی کرد قله‌های بلند را فتح کرد و به جایگاه خوب علمی رسید.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه افزود: اگر طلبه خوب و به موقع به تحصیل و تعلیم و تعلم بپردازد، هیچگاه در زندگی دچار مشکل نخواهد بود ودر عین حال می‌تواند فرد مؤثر و مفیدی برای جامعه و نظام هم باشد.

وی با بیان اینکه کتابهای بدیل حوزه برای سطح اول حوزه طراحی شده است اظهار داشت: مدارس علمیه در این رابطه در انتخاب و متن جایگزین درموضوعات اعلام شده، مخیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان گفت: تلاش این است از کل شرکت کنندگان، یک سوم یا یک چهارم جذب حوزه‌های علمیه شده و مشغول تحصیل شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]