×
×

شهرکریمه – نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم افتتاح شد

  • کد نوشته: 25215
  • [ad_1] نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم افتتاح شد به گزارش شهرکریمه در راستای تسهیل امور مربوط به تشخیص آفات، سم‌پاشی و پایش زمین ڪشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، سامانه جامع اگدرون توسط شتاب‌دهنده تخصصی آراد با حضور بهرام سرمست استاندار قم، عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی […]

    شهرکریمه – نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم افتتاح شد
  • [ad_1]

    نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم افتتاح شد

    نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم افتتاح شد

    به گزارش شهرکریمه در راستای تسهیل امور مربوط به تشخیص آفات، سم‌پاشی و پایش زمین ڪشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته برای افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، سامانه جامع اگدرون توسط شتاب‌دهنده تخصصی آراد با حضور بهرام سرمست استاندار قم، عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و حسین کوه خضری مدیر تعاون روستایی استان افتتاح شد .

    استاندار قم در حاشیه این مراسم با بیان لزوم نهادینه ساختن فرهنگ ایده پروری و علم باوری در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: فکر و دانش در عصر دانایی عامل پیشران جوامع است و در این راستا مدیران استان باید حمایت حداکثری را از نخبگان  و نیروهای جوان و خلاق در اولویت کار خود قرار دهند .

    بهرام سرمست ضمن دستور ایجاد کارت ویژه ملاقات بدون واسطه به مدیران مرکز تخصصی شتاب‌دهنده آراد، ایجاد مجامع مشورتی در حوزه‌های مختلف کاری را به‌عنوان بازوهای کمکی در ارائه راهکارهای عملیاتی دانست و افزود:  با تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی مسیر توسعه استان قطعاً هموارتر خواهد شد .

     مدیر تعاون روستایی استان قم نیز درباره ضرورت استفاده از تکنولوژی پیشرفته در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت : سامانه پایش هوایی با استفاده از سنسوری که زیر پهپاد نصب می‌شود ، تصویر هوایی از مزرعه گرفته و گزارش کاملی به تولیدکننده و کشاورز می‌دهد .

    حسین کوه خضری خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی محیط‌زیست ، کاهش مصرف آب تا ۹۵ درصد، کاهش مصرف سم تا ۴۰ درصد کاهش ورود کشاورز و ماشین‌آلات به مزرعه را از مهم‌ترین مزایای استفاده از سامانه جامع اگدرون برشمرد .

    وی کمک به توسعه کشاورزی از طریق بهینه‌سازی روش‌هایی که در گذشته کارآمد بوده و امروز کارایی خود را از دست داده است را یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه دانست.

    مدیرعامل مرکز شتاب‌دهنده آراد نیز در این جلسه عنوان کرد: شتاب‌دهنده آراد سعی دارد با فراهم کردن فضای نوآوری و تفکر خلاق در استان قم و کم ریسک دوره ابتدایی شروع کسب‌وکار به تجاری‌سازی ایده‌ها کمک کند.

    مجید هدایت جو گفت: این مرکز که در حوزه هوا و فضا و هوشمند سازی بخش‌های کشاورزی فعال است، محلی برای توسعه فعالیت‌های ۷۳نفر فعال در قالب تیم‌های استارت اپ در سه شیفت حوزه فناوری‌های جدید و عملیاتی است.

    وی در ادامه در خصوص سامانه جامع اگدرون تصریح کرد: در حال حاضر هر پانزده روز سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی زیرپوشش این سامانه خواهد رفت و در صورت حمایت می‌تواند بیش از سی هزار هکتار از مزارع استان را پایش و نسبت به سم‌پاشی آن اقدام نماید .

    در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین تعاون روستایی استان قم و مرکز تخصصی شتاب‌دهنده آراد امضا شد .

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.