[ad_1] نرخ کرایه سرویس مدارس در قم ۲۴ درصد افزایش یافت به گزارش شهرکریمه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، بعد از ارائه گزارش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر قم نظرات خود را درباره عملکرد این […]

[ad_1]

نرخ کرایه سرویس مدارس در قم ۲۴ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه سرویس مدارس در قم ۲۴ درصد افزایش یافت

به گزارش شهرکریمه در یک‌صد و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، بعد از ارائه گزارش معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر قم نظرات خود را درباره عملکرد این معاونت و مطالبات مردم مطرح کردند.

زین‌العابدین قراچورلو شهر قم را نیازمند توجه و رسیدگی بیشتری دانست وگفت: در بعضی از حوزه‌ها مانند تأمین پارکینگ موردنیاز در هسته مرکزی شهر نیازمند آسیب‌شناسی بوده و باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.

او به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه کنترل ترافیک اشاره کرد و افزود: تعریض خیابان‌ها تنها مردم را به استفاده از خودرو شخصی در سفر‌های درون‌شهری دعوت کرده و مشکلی از ترافیک شهر را حل نخواهد کرد و باید مردم را به پیاده‌روی تشویق کنیم.

سپس حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شهرداری را تنها عامل نصب دوربین‌های کنترل ترافیک دانست و بیان کرد: حق قانونی شهرداری از اعمال جریمه‌های رانندگی به شهرداری پرداخت‌نشده و شهرداری تنها در حال هزینه کردن در این حوزه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم شرایط پارکینگ منطقه چهل اختران را نامناسب خواند و گفت: بعد از ۹ سال باید به این شرایط پایان داده و با توجه به دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به این منطقه باید همه ارگان‌ها سهم خود را در ساماندهی این منطقه پرداخت کنند.

در ادامه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز ساخت پارکینگ در هسته مرکزی را شاه‌کلید مطالبات مردمی دانست و تصریح کرد: امسال بودجه مناسبی برای ساخت پارکینگ اختصاص داده‌شده و امیدواریم شاهد اقدامات مناسبی در هسته مرکزی شهر باشیم.

سپس روح‌الله امراللهی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم را نیازمند پشتیبانی دانست و تأکید کرد: بسیاری از طرح‌های تصویب‌شده در کمیته و شورای ترافیک استان به علت عدم مدیریت واحد شهری اجرانشده و باید این موضوع آسیب‌شناسی شود.

رئیس کمسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با گلایه از عدم همکاری لازم با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری گفت: دولت به علت مشکلات مالی نمی‌تواند تعهدات خود را به شهرداری و حوزه ترافیک پرداخت کند، اما انتظار ما از استانداری به‌عنوان نماینده دولت حمایت معنوی از طرح‌های شهرداری است.

امراللهی عملکرد شهرداری در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک را نسب به شهر‌های دیگر مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: عملکرد معاونت حمل‌ونقل شهرداری قم نسبت به کلان‌شهر‌های دیگر مثبت بوده و تنها کاستی آن عدم تأمین پارکینگ لازم در هسته مرکزی شهر است.

در ادامه جلسه رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل لایحه نرخ خرید خدمات مربوط به حمل‌ونقل دانش آموزان را قرائت کرده و افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس با نظر موافق کمیسیون تصویب شد و از سال جاری کرایه سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو تا ۲۴ درصد افزایش خواهد داشت.

سپس لایحه اخذ مجوز اعمال نرخ‌های ترمیم نوار حفاری سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز قرائت‌شده و با نظر موافق کمیسیون عمران و حمل‌ونقل به تصویب رسید.

با توجه به تصویب این لایحه نرخ خدمات شرکت‌های حفار در قم از ابتدای سال جاری با ۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ و ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]