[ad_1] نزدیکی به بازار مصرف امتیاز ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری صنعتی در قم است به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: نزدیکی به راه‌های مواصلاتی و بازارهای مصرف منجربه کاهش هزینه انتقال محصول می‌شود و همین ویژگی باعث می‌گردد فعالیت صنعتی و تولیدی در قم،‌ مزیت قابل‌توجهی داشته باشد. وی افزود: فاصله کوتاه شهرک‌های صنعتی قم […]

[ad_1]

نزدیکی به بازار مصرف امتیاز ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری صنعتی در قم است

نزدیکی به بازار مصرف امتیاز ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری صنعتی در قم است

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: نزدیکی به راه‌های مواصلاتی و بازارهای مصرف منجربه کاهش هزینه انتقال محصول می‌شود و همین ویژگی باعث می‌گردد فعالیت صنعتی و تولیدی در قم،‌ مزیت قابل‌توجهی داشته باشد.

وی افزود: فاصله کوتاه شهرک‌های صنعتی قم تا تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف کشور و همچنین امکان دسترسی به خطوط ریلی و هوایی برای نقل‌وانتقال کالا ازجمله مزایایی است که سرمایه‌گذاران را برای انجام فعالیت تولیدی در قم ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، شهرک‌های صنعتی مستقر در قم از قابلیت‌های فنی و زیرساختی مطلوبی برای فعالیت‌های صنعتی و تولید محصولات متنوع برخوردار هستند که این موضوع نیز،‌ استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری در این استان را برجسته می‌کند.

سیجانی گفت: همچنین مسئولان استان قم،‌ با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود، راهبرد جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان را دنبال می‌کنند که این موضوع از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و صنعتی قم است.

وی بیان کرد: جذابیت سرمایه‌گذاری در قم به همین عوامل ختم نمی‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند از نیروی کار ماهر و دانش فنی دانشگاه‌های فعال در حوزه صنعت این استان نیز برای تولید محصولاتی باکیفیت عالی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بر اساس ویژگی‌های یادشده که تنها بخش کوچکی از مزایای سرمایه‌گذاری برای انجام فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در قم است،‌ امروز این استان با حجم بالایی از تقاضای سرمایه‌گذاران مواجه شده است که می‌خواهند فعالیت اقتصادی سودآوری را تجربه کنند.

صنعتگران فعال در استان قم در تولید محصولات متنوع از لوازم‌خانگی تا محصولات پتروشیمی حضور جدی دارند و بسیاری از محصولات تولیدشده در واحدهای صنعتی استان علاوه بر تامین نیاز داخل به‌عنوان کالای صادراتی در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی عرضه می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۳۷۶ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]