[ad_1] نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت بین‌المللی شد به گزارش شهرکریمه” اسرافیل شعاعی” عنوان کرد: برای حفاظت از نام، اصالت و حقوق مالکیت فکری محصولات در بازارهای منطقه‌ای و جهانی، نشان جغرافیایی محصولات در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت می‌شود. وی اضافه کرد: این مساله علاوه برافزایش ارزش‌افزوده، سهولت درصادرات و واردات، نظم‌بخشی و […]

[ad_1]

نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت بین‌المللی شد

نشان جغرافیایی سوهان قم ثبت بین‌المللی شد

به گزارش شهرکریمه” اسرافیل شعاعی” عنوان کرد: برای حفاظت از نام، اصالت و حقوق مالکیت فکری محصولات در بازارهای منطقه‌ای و جهانی، نشان جغرافیایی محصولات در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: این مساله علاوه برافزایش ارزش‌افزوده، سهولت درصادرات و واردات، نظم‌بخشی و کیفی نمودن بازار داخلی و ماندگاری محصولات در بازارهای صادراتی و تبلیغ آن‌ها و ارزآوری بیشتر برای کشور را به همراه دارد.

شعاعی همچنین اهمیت حفظ اصالت و مالکیت منطقه‌ای سوهان قم را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: پس از ثبت ملی سوهان قم در مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه، تصمیم به ثبت بین‌المللی این سوغات ارزشمند استان گرفته شد که در سال ۹۹ و “جهش تولید” این کار به سرانجام رسید.

وی یادآور شد: ثبت نشان بین‌المللی سوهان قم باوجود شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها انجام‌گرفته که مساله ارزشمندی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: با استفاده از ظرفیت این نشان، افزایش کیفیت، ماندگاری محصول، مطالعه بازارهای هدف و تبلیغات مؤثر و گسترده، می‌توان سهم صادراتی و ارزآوری این محصول را هرساله افزایش داد.

شایان‌ذکر است هم‌اکنون ۱۸۴ کشور عضو سازمان جهانی مالکیت فکری “وایپو” هستند و این سازمان ۲۴ معاهده بین‌المللی را مدیریت می‌کند که یکی از آن‌ها موافقت‌نامه لیسبون (ویژه حمایت از اسامی مبدأ و ثبت بین‌المللی آن‌ها) می‌باشد.

بر اساس این گزارش، درآینده نزدیک طی مراسمی با حضور مسئولان استان و مدیران صنعت سوهان  از نشان بین‌المللی سوهان قم رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]