[ad_1] نشست معرفی و بررسی کتاب “قربانی طهران” در قم برگزار می‌شود حجت‌الاسلام امیر عطاالله جباری اظهار داشت: کتاب قربانی طهران نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه دارد و می‌کوشد سیر تحول جوانی عدالت‌خواه را در آن دوران نشان دهد. وی با اشاره به محتوای کتاب قربانی طهران افزود: در کنار این روایت که پیکره اصلی […]

[ad_1]

نشست معرفی و بررسی کتاب "قربانی طهران" در قم برگزار می‌شود

نشست معرفی و بررسی کتاب “قربانی طهران” در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام امیر عطاالله جباری اظهار داشت: کتاب قربانی طهران نگاهی داستانی به اتفاقات مشروطه دارد و می‌کوشد سیر تحول جوانی عدالت‌خواه را در آن دوران نشان دهد.

وی با اشاره به محتوای کتاب قربانی طهران افزود: در کنار این روایت که پیکره اصلی داستان را تشکیل می‌دهد داستانی نیز به‌صورت هم‌زمان در پاریس در حال رخ دادن است که در ضمن آن بازتابی از حضور روشنفکران و سیاسیون اواخر دوره قاجار در دولت‌های اروپایی ارائه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد:این مراسم با حضور حامد اشتری نویسنده اثر برگزار می‌شود، مرضیه نفری نیز در این مراسم مجری کارشناس است.

جباری عنوان کرد: نشست معرفی و بررسی کتاب “قربانی طهران” به همت بخش نابینایان کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: نشست معرفی و بررسی کتاب “قربانی طهران” امروز ساعت ۱۵ در تالار غدیر اداره   کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واقع در خیابان ساحلی برگزار می‌شود.

برشی از کتاب “قربانی طهران”: قهوه‌ام را سر کشیدم و به شیشه‌های مه‌گرفته خیره شدم. این کافه دنج را دریکی از گشت زنی‌هایم گوشه پارک بولوین پیداکرده بودم. پاتوق همیشگی‌ام در کافه دولاپه دیگر دنج نبود.

هرروز عده‌ای منورالفکر مفت‌خور ایرانی می‌آمدند و مسائل تکراری مطرح می‌کردند. فجرها فلانی را گرفته‌اند، قزاق‌ها فلان انجمن را بسته‌اند. درِ آن روزنامه را گل گرفته‌اند. پسرعمویم را از مناصب دولتی عزل کرده‌اند. عمه زاده‌ام را از امیر تومانی خلع کرده‌اند … و هزار و یک خبر و شکایت بی‌ربط.

اینجا هم نمی‌گذاشتند آب خوش از گلویمان پایین برود. احمق‌ها پاریسِ پایتخت عیش و عشرت را با مرکز ثقل تحولات سیاسی ایران اشتباه گرفته‌اند. یکی نیست بگوید اگر خود ناکس تان یا پسرعمو و عمه تان سرکار بود باز این طور غر می زدید؟ بابت هر روز اقامت اینجا کمِ کم پنجاه تومان هزینه می کنند. پنجاه تومان یعنی پول دو اسب کالسکه کش جوان. مگر کم پولی ست؟ با دوبرابر آن می شود یک خانه متوسط در تهران خرید. من را خر فرض کرده اند. این پول ها را از کجا می آورید که اینجا این طور قهوه فرانسه بخورید و در تیاتر و اپرا و سیرک جولان بدهید و شقی و لوپق و توپق حواله هم کنید؟

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]