[ad_1] نشست نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در قم برگزار شد به گزارش شهرکریمه نشست نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» ظهر امروز در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. حجت‌الاسلام جباری مدیر کتابخانه عمومی استان قم، میرزایی معاون کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام هادی قبادی مشاور رئیس […]

[ad_1]

نشست نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در قم برگزار شد

نشست نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در قم برگزار شد

به گزارش شهرکریمه نشست نقد کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» ظهر امروز در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام جباری مدیر کتابخانه عمومی استان قم، میرزایی معاون کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام هادی قبادی مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، خانواده شهدای مدافع حرم و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب در این مراسم حضور داشتند.

سرور رجایی نویسنده کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون در این مراسم درباره اهداف خود برای نگارش این کتاب به ایراد سخن پرداخت و احمد مدقق نیز در نقد این کتاب صحبت کرد، محمد نظری اجرای این مراسم را بر عهده داشت و پخش کلیپی از دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدای فاطمیون مدافع حرم از جمله بخش های این برنامه بود.

کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس را در ۵۲۸ صفحه و با ارائه مستندات تصویری روایت می‌کند و به گفته نویسنده آن تحقیق و پژوهش آن بیش از ۱۰ سال طول کشیده است، این کتاب نخستین اثر پژوهشی جدی درباره حضور رزمندگان افغانستانی در عرصه دفاع مقدس است.

یکی از ویژگی‌های کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون سلیس و روان بودن آن است که نویسنده آن با زبانی شیوا و با استفاده از اصطلاحات رایج در ادبیات کشور افغانستان به بیان خاطرات رزمندگان افغانستانی پرداخته است.

تیپ فاطمیون شیعیان گمنام و والامقامی هستند که در دوران ۸ سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم زینب کبری(س) از جان و مال خود گذشتند، شهدای لشکر فاطمیون با ریختن خون خود ثابت کردند که عشق به خدا و حجج الهی مرزهای جغرافیایی را نمی‌شناسد و این سند با خون خود آن را امضا کردند.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حوزه هنری استان قم، بسیج هنرمندان استان قم و سپاه پاسداران استان قم مشارکت و همکاری فعال در این برنامه داشتند.

در پایان این مراسم از مادر شهید طاهر قربانی، مادر شهید علی ناطقی، همسر شهید سید امین حسینی، همسر شهید یحیی رحمانی، خانواده شهید سید محمد تقی حسینی، خانواده شهیدسید حیدر موسو ی و پدر شهید صابری تقدیر شد.

همچنین به مناسبت دهه کرامت از دختران شهیدان صفر علیزاده، یحیی عظیمی، عنایت‌الله حسینی و محمد قاسمی با اهدای لوحی تجلیل شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]