[ad_1] نصب ۱۶ پله برقی جدید در قم به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم درآخرین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گفت:‌به دلیل شیوع کرونا تمام مبادلات بین ایران و چین متوقف‌شده و به همین دلیل پیشبرد برخی پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهری قم مختل و با برخی […]

[ad_1]

نصب ۱۶ پله برقی جدید در قم

نصب ۱۶ پله برقی جدید در قم

به گزارش شهرکریمه عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم درآخرین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گفت:‌به دلیل شیوع کرونا تمام مبادلات بین ایران و چین متوقف‌شده و به همین دلیل پیشبرد برخی پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهری قم مختل و با برخی از شرکت‌های ایرانی برای ساخت این ۱۶ دستگاه پل برقی قرارداد بسته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: با وجود اینکه ساخت این پله‌های برقی به شرکت‌های داخلی واگذارشده، اما تغییر چندانی در کیفیت تجهیزات ایجاد نخواهد شد.

حسن بختیاری گفت: شهرداری قم در همین راستا برخی بسته‌های حمایتی را به شهروندان ارائه خواهد کرد، اما بدون همکاری دستگاه‌های خدمات رسان دیگر و همه‌گیری آن نمی‌تواند نظر مساعد مردم را جلب کند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قم نیز درادامه این جلسه تصریح کرد: باید بسته‌های حمایتی و تسهیلات بیشتری به شهروندان در این شرایط اختصاص یابد.

او ادامه داد: درحال حاضر بسته‌های حمایتی شهرداری در آرامستان‌ها برای مردم چشمگیر نیست و باید پررنگ شود.

بختیاری با انتقاد از بسته حمایتی محدود شهرداری از متوفیان کرونایی،عنوان کرد: شهرداری قم درحال حاضر فقط هزینه آماده‌سازی قبر را دریافت نمی‌کند و بقیه هزینه‌ها مانند سابق باید توسط مردم پرداخت شود.

او با اشاره به دو فوریت خرید ۱۶ پله‌برقی جدید از شرکت‌های داخلی عنوان کرد: با تغییر شرکت سازنده این تجهیزات از شرکت چینی به داخلی نباید تغییری در کیفیت و پشتیبانی از آن صورت بگیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم همچنین با اشاره به‌ضرورت تصویب لایحه دوفوریتی سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر،تصریح کرد: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای پیشبرد اهداف این سازمان باید اهتمام بیشتری برای حضور در جلسات هیات مدیره به خرج دهد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه بیان کرد: شیوع بیماری کرونا صدمه و خسارت بسیار زیادی را به کسبه و مردم وارد کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر با انتقاد از بسته حمایتی جامع شهرداری قم از متوفیان کرونایی، گفت: هزینه آماده‌سازی قبر در شرایط معمولی هم رایگان است و عملا این نهاد خدمتی را به این بیماران ارائه نمی‌دهد.

او اضافه کرد: شهرداری قم در خدمت به خانواده‌های بیماران کرونایی در شرایط سخت روحی و اقتصادی با دست‌باز به سراغ مردم رفته و تمام هزینه‌های مربوط به تغسیل، تکفین و تدفین را رایگان کند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز درادامه با اشاره به لایحه دوفوریتی سازمان توسعه و عمرانی شهرداری قم مبنی بر بلاتکلیفی بودجه سال آینده این سازمان عنوان کرد: برای جلوگیری از توقف پروژه‌های عمرانی باید دو دوازدهم بودجه سال ۹۸ این سازمان برای دو ماه ابتدایی سال ۹۹ مصوب گردد.

زین‌العابدین قراچورلو گفت: علت تأخیر در فرآیند بودجه نهایی این سازمان است به دلیل عدم تشکیل جلسه هیات مدیره سازمان با حضور استاندار قم است.

او با بیان ضرورت تصویب لایحه دوفوریتی سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر، اضافه کرد: برای جلوگیری از توقف پروژه‌های جاری این سازمان، دو دوازدهم بودجه سال جاری برای دو ماه ابتدایی سال ۹۹ مصوب می‌شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به لایحه دوفوریتی ارائه بسته‌های حمایتی به شهروندان به دلیل شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: با این طرح دوفوریتی غسل، کفن‌ودفن و سایر فعالیت‌های جاری متوفیان کرونایی با تخفیف ویژه انجام می‌گیرد.

او اضافه کرد: همچنین تعرفه بهای خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری قم نیز تا پایان فروردین‌ماه سال آینده مانند سال جاری محاسبه خواهد شد.

قراچورلو همچنین با انتقاد از بسته حمایتی شهرداری قم از متوفیان کرونایی گفت: در وضعیت کنونی عملا شهرداری قم خدمات قابل‌توجهی به متوفیان کرونا ارائه نمی‌دهد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]