×
×

شهرکریمه – نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد

  • کد نوشته: 32799
  • [ad_1] نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد/ با احتکار ماسک برخورد می‌شود به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در تولید ماسک، تأمین مواد اولیه بود که با توجه به محدودیت‌های پیش‌آمده، […]

    شهرکریمه – نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد
  • [ad_1]

    نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد/ با احتکار ماسک برخورد می‌شود

    نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد/ با احتکار ماسک برخورد می‌شود

    به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در تولید ماسک، تأمین مواد اولیه بود که با توجه به محدودیت‌های پیش‌آمده، تحویل مواد اولیه از شنبه آغاز می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت و معدن، تجارت قم افزود: برخی کارخانه‌ها موجودی بیشتری در مواد اولیه داشتند، ازاین‌رو یک سری جابه‌جایی در تأمین مواد اولیه ایجاد و به واحدهای دیگر منتقل کردیم و ۸۰ هزار عدد ماست بیشتر از قبل تولید شد.

    وی با بیان اینکه ارتباط بین واحدهای تولید ماسک ایجادشده است تا بتوان کمبود مواد را جبران کرد، اضافه کرد: دراین‌باره یکی از کارگاه‌ها توان تولید تا ۱۶۰ هزار عدد ماسک در روز را اثبات کرد.

    سیجانی ابراز کرد: با وجود تلاشی که انجام می‌شود، توزیع خارج از شبکه و انتقال به شهرهای دیگر، قم را با کمبود ماسک روبرو کرده است و در واقع نظارتی بر نحوه توزیع ماسک در قم وجود ندارد، درحالی‌که در بسیاری از استان‌ها خروج ماسک ممنوع است.

    وی خاطرنشان کرد: هرچند کنترل ماسک با مشکلاتی مواجه است و اختلاف قیمت ماسک در قم با دیگر استان‌ها سبب می‌شود بخشی از ماسک به خارج از استان هدایت شود، اما باید توزیع به‌طور کامل تحت نظارت باشد تا ماسک به دست مردم برسد.

    رئیس صنعت و معدن، تجارت قم عنوان کرد: با توجه به کمبود ماسک سه لایه، یکی از رویکردهای مهم تأمین ماسک پارچه‌ای و خانگی است که دراین‌باره تمهیدات لازم اندیشیده شود.

    وی با تأکید بر اینکه تأمین کش برای ماسک نیز، فرآیندی دیگر بوده که در قم یک واحد تولید کش فعالیت دارد و به‌تازگی واحد دوم در استان مستقرشده است، افزود: این واحد علاوه بر تولید کش، دستگاه تولید ماسک را به مرحله آزمایش قرار داده و به‌زودی می‌تواند در این حوزه نیز وارد چرخه تولید شود.

    سیجانی یادآور شد: ستاد ملی کرونا تأمین ماسک برای کادر درمان و پزشکی را به‌طور متمرکز توسط برخی نهادها ازجمله ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و اداره کل تجهیزات پزشکی نهاده است و بااین‌وجود بخش عمده ماسک در شهرستان‌ها به سمت نیازهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی می‌رود.

    وی بیان کرد: پس از داروخانه، مجتمع‌های تجاری و مراکز پرتردد از اولویت‌های دیگر توزیع ماسک در قم به شمار می‌آید، دراین‌باره احتکار و فروش خارج از شبکه کالاهای سلامت‌محور ازجمله ماسک و مواد اولیه ممنوع است و کارگروهی با حضور دستگاه قضائی ایجادشده تا موجب تنظیم بازار و مانع از تخلفات شویم.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.