[ad_1] نماینده مردم قم: ترویج تفکر شهید چمران در جامعه گره گشای مشکلات است به گزارش شهرکریمه علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه مهم اساتید بسیجی آگاهی بخشی و رشد جامعه است که به علت گرفتاری‌های زندگی دنیایی این […]

[ad_1]

نماینده مردم قم: ترویج تفکر شهید چمران در جامعه گره گشای مشکلات است

نماینده مردم قم: ترویج تفکر شهید چمران در جامعه گره گشای مشکلات است

به گزارش شهرکریمه علیرضا زاکانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مصطفی چمران که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه مهم اساتید بسیجی آگاهی بخشی و رشد جامعه است که به علت گرفتاری‌های زندگی دنیایی این وظیفه اساسی فراموش شده است.

مسئولیت پذیری و آگاهی بخشی به جامعه از مهمترین ویژگی‌های شهید چمران بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شهید چمران افزود: مسئولیت پذیری، امانت داری و آگاهی بخشی به جامعه از مهمترین ویژگی‌های این شهید والامقام بود‌.

وی با بیان اینکه هزینه مسکن بسیار سرسام آور است، بیان کرد: برای مالیات از خانه‌های خالی قانون داریم؛ اما کسی که باید اجرا کند بی‌توجهی می‌کند چون خودش مسکن خالی دارد که مجلس باید در نظارت ورود جدی کند.

زاکانی ادامه داد: امروز حال مردم ما خوب نیست و  در معرض انواع و اقسام فشارهای اقتصادی هستند، در حوزه فرهنگ نیز آسیب‌ها قابل مشاهده است، این اتفاقات نسبتی به انقلاب و مؤمنان ندارد؛ بلکه این وضعیت به ناکارآمدی عده‌ای و عیب و نقص عملکردی آن‌ها برمی‌گردد؛ اما متاسفانه به پای انقلاب نوشته می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی که کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح نمی‌دهد و خودش کاخ نشین است نمی‌تواند انقلابی باشد، افزود: کسی که به جامعیت دین باور ندارد نمی‌تواند بگوید من انقلابی هستم، کسی که واجبات را نمی‌داند و تبعیت از ولی را بر خود وظیفه نداند و همچنین کسی که نوکری بر مردم را برای خود افتخار نمی‌داند نیز نمی‌تواند بگوید من انقلابی هستم.

وی بیان کرد: در بحث هدف‌گذاری در بنزین هم به دنبال این هستیم که به عموم مردم سهم برسد، در حال حاضر عده‌ای مالیات نمی‌دهند که برای آن‌ها برنامه‌ای وجود دارد.

زاکانی عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس باید به‌دنبال این باشد که دین در قانون‌گذاری رسمیت داشته باشد، همچنین این مرکز باید تلاش کند که آمار و اطلاعات دقیقی درباره کشور وجود داشته باشد تا نمایندگان تصمیمات غلط نگیرند.

رفع مشکلات جامعه از جمله اولویت های مجلس است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس کنونی نقایصی دارد اما نسبت به مجلس‌هایی که قبلا در آن‌ها بودم بهتر است،  امیدوارم مجلس بتواند در رسالت خود موفق عمل کند و این جز با پیوستگی حوزه و دانشگاه و توجه به نیازهای مردم شدنی نیست.

وی  شرایط امروز کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز به علت تحریم و فشارهای اقتصادی وضعیت مردم مناسب نیست، از این رو باید تفکر شهید چمران در کشور حاکم شود تا مشکلات برطرف شود.

زاکانی تصریح کرد: مجلس باید از خودش شروع کند، به همین دلیل ما روی پرونده آقای تاجگردون دست گذاشتیم، ایشان با اتهامات فراوان به مجلس راه یافته و شبکه‌های اقتصادی فراوانی را تشکیل داده است و در حال حاضر در مسیر پیگیری پرونده این نماینده هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نسبت به ارسال بنزین به ونزوئلا اهتمام داشت، خاطرنشان کرد: سپاه این کشتی‌ها را حفاظت کرد، در جریان ارسال کشتی‌های حامل بنزین به ونزوئلا، بارها خواستند که به کشتی‌های ما تعرض کنند؛ اما فهمیدند که تبعات سنگینی درپی این اقدام برایشان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]