×
×

شهرکریمه – نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های استان قم

  • کد نوشته: 32040
  • [ad_1] نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های استان قم به گزارش شهرکریمه داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: تفاهم‌نامه طرح ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومان با هدف ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومین روستا‌های قم به امضا رسید. او افزود: با کمک شورا‌های اسلامی روستا و دهیاری و بخشداری‌ها و همچنین بازدید‌هایی […]

    شهرکریمه – نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های استان قم
  • [ad_1]

    نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های استان قم

    نوسازی ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستا‌های استان قم

    به گزارش شهرکریمه داریوش بلدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: تفاهم‌نامه طرح ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومان با هدف ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومین روستا‌های قم به امضا رسید.

    او افزود: با کمک شورا‌های اسلامی روستا و دهیاری و بخشداری‌ها و همچنین بازدید‌هایی که بنیاد مسکن انجام می‌دهد افرادی که از نظر معیشتی ضعیف‌تر هستند اگر در روستای خودشان ملک و زمینی داشته باشند برای آن‌ها واحد احداث می‌شود و اگر زمین نداشته باشند بنیاد مسکن زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه اولویت ساخت مسکن در روستا‌های استان با افرادی است که از نظر مالی ضعیف‌تر هستند، افزود: پس از جمع بندی این اقدام انجام می‌شود و ممکن است این طرح در روستایی شامل ۲ و یا ۵ نفر شود.

    بلدی تصریح کرد: روز جمعه در روستای خورآباد کلنگ زنی انجام شد و براساس تفاهم‌نامه طرح ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومان یک واحد مسکونی در این روستا احداث می‌شود.

    ۵۰ میلیون تومان وام براساس طرح ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومان اعطا می‌شود

    او گفت: ۵۰ میلیون تومان وام براساس طرح ۱۰۰۰ واحدی مسکن محرومان اعطا می‌شود که این وام ۴ درصد است و دوره بازپرداخت آن ۱۳ ساله است و همچنین به هر واحد مسکونی بین ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود و اگر کسی وضع مالی ضعیف تری داشته باشد مبلغی از تسهیلات ارزان قیمت نیز اعطا می‌شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم ادامه داد: براساس تفاهم نامه‌ای که سازمان برنامه بودجه با بنیاد مسکن دارد این هفتاد هزارمین واحد است، در روستا‌ها یک سری تسهیلات ویژه مسکن روستایی اعطا می‌شود که ۴۰ میلیون تومان است.

    بلدی گفت: با توجه به نظارتی که انجام می‌شود روستاییان منزل خود را می‌سازند که این طرح از سال ۸۴ آغاز و امروز ۹ هزار و صدمین واحد در روستا‌های قم نوسازی شد.

    او عنوان کرد: در روستا‌های استان قم بالغ بر ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی با رعایت اصول فنی و نظارت نوسازی شده است، برای نوسازی ۵۰ درصد دیگر واحد‌های روستایی برنامه ریزی شده و انشاالله ظرف ۵ سال آینده همه واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان مقاوم سازی می‌شود.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.