[ad_1] نویسنده دفاع مقدس: مرزی بین آرمان‌های ایران و افغانستان وجود ندارد به گزارش شهرکریمه سید احمد مدقق ظهر امروز در نشست نقد کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون که در تالار غدیر اداره کل کتابخانه عمومی استان برگزار شد اظهار داشت: جهاد و مقاومت مجاهدان افغانستانی به خاطر عشق امام حسین(ع) و دفاع […]

[ad_1]

نویسنده دفاع مقدس: مرزی بین آرمان‌های ایران و افغانستان وجود ندارد

نویسنده دفاع مقدس: مرزی بین آرمان‌های ایران و افغانستان وجود ندارد

به گزارش شهرکریمه سید احمد مدقق ظهر امروز در نشست نقد کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون که در تالار غدیر اداره کل کتابخانه عمومی استان برگزار شد اظهار داشت: جهاد و مقاومت مجاهدان افغانستانی به خاطر عشق امام حسین(ع) و دفاع از حرم انجام شده است.

وی افزود: ۱۷ روایت در کتاب از دشت لیلی تا جزیره مجنون آمده که با افرادی روبه‌رو می‌شویم که در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، رزمنده‌ای به نام حسینی در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم حضور داشت و رشادت زیادی انجام داد که باید مورد توجه نسل جوان باشد.

نویسنده و منتقد آثار دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مرزی بین آرمان‌های ایران و افغانستان وجود ندارد، تصریح کرد: برخی مفاهیم را نمی‌توان درک کرد، مفهوم مرگ و عشق و شهادت را نمی‌توان مشاهده کرد و کسی که می‌خواهد عشق را نشان دهد لیلی و مجنون را خلق کرده و متوجه می‌شویم که عشق چه چیزی است.

نویسنده کتاب آوازهای روسی ادامه داد: اتفاقی که برای هر حادثه اجتماعی روی می‌دهد مورد توجه است، خبر در مجموع مهم است ولی برای اینکه ماندگاری داشته باشد باید یک‌قدم پیش گذاشته و آن را به روایت تبدیل کنیم.

مدقق با بیان اینکه آثاری که به‌صورت مستند روایت می‌شود می‌تواند مبنای آثار پژوهشی باشد،تصریح کرد: باید درباره خانواده شهدا تحقیقات میدانی شود، روایت‌ها به‌عنوان خالص‌ترین آثار می‌تواند به عنوان مبنای صادق ارزیابی شود.

وی با تاکید بر لزوم نشر رشادت های رزمندگان در دفاع مقدس ادامه داد: باید موضوع روایت و روایت‌گری در زمینه مدافعان حرم مورد تاکید باشد و اگر اقوام مجاهد وشهید داریم باید همه خاطرات ثبت شود.

نویسنده و منتقد آثار دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید خاطرات شهدا ثبت شود چون نسبت به آیندگان مسئول هستیم، باید فرزندان این جامعه از رشادت‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم آگاه شده و در مسیر آنها گام بردارند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]