[ad_1] نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم به گزارش شهرکریمه شماری از مراجع تقلید و علما ضمن تاکید بر ضرورت رعایت کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های تدوین‌شده برای مقابله با ویروس کرونا، نیمه شعبان را فرصت مغتنم دعا به درگاه الهی برای رفع این ویروس منحوس دانستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مراجع […]

[ad_1]

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

به گزارش شهرکریمه شماری از مراجع تقلید و علما ضمن تاکید بر ضرورت رعایت کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های تدوین‌شده برای مقابله با ویروس کرونا، نیمه شعبان را فرصت مغتنم دعا به درگاه الهی برای رفع این ویروس منحوس دانستند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، مراجع عظام تقلید و علمای برجسته حوزه‌های علمیه همواره مردم را به رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های نظام سلامت برای عبور از این شرایط دعوت و از زحمات کادر درمان تقدیر کردند و در کنار آن تضرع به درگاه الهی و دعا را نیز ازجمله عامل‌های مهم برای رفع این بلا دانستند.

دعوت آیت‌الله صافی گلپایگانی به دعا و مناجات برای برطرف شدن بلایا

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) تمام مردم را برای رفع مشکلات و برطرف شدن بلایا به مناجات و دعا دعوت کرد.

در این پیام آمده است: شب مبارک نیمه شعبان، شبی که ذخیره‌ عالم هستی، امید همه پیامبران و امامان، نجات‌دهنده‌ بشر از ظلم ستمگران، برقرارکننده‌ حکومت واحد عدل جهانی، حضرت بقیه‌الله الاعظم مهدی موعود(عج) جهان را به نور خود روشن نمود و دل‌های منتظران عدالت‌گستر جهانی، سرشار از سرور و شادمانی شد.

تعطیلی مرکزهای علمی و آموزشی تا پایان فروردین

استاندار قم، با اشاره به تعطیلی مراکز علمی آموزشی استان قم تا پایان فروردین‌ماه جاری، از شهروندان درخواست کرد به‌منظور پیروزی کامل بر کرونا بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جدیت داشته باشند.

بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد، طی سیاست کلی دولت را کاهش آمدوشد و در خانه ماندن مردم دانست و افزود: مصوبه‌های قبلی این ستاد تا ۲۰ فروردین به قوت خود باقی است و از این تاریخ به بعد تدابیری به‌صورت پلکانی با توجه به شرایط استان‌ها اتخاذ می‌شود.

مسدود شدن مسیرهای منتهی به مسجد جمکران

فرمانده انتظامی قم، بابیان این‌که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، کنگره عظیم نیمه شعبان درقم برگزار نمی‌شود، گفت: ورودی‌های منتهی به مسجد جمکران یک روز قبل از نیمه شعبان مسدود می‌شود.

سردار عبدالرضا آقاخانی در گفت‌وگویی افزود: هرسال همزمان با جشن نیمه شعبان، خیل عظیم زائران و میلیون‌ها دلداده حضرت ولی‌عصر(عج) برای حضور در مسجد جمکران عازم قم می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و برابر تصمیم‌های صورت گرفته کنگره عظیم نیمه شعبان در قم برگزار نمی‌شود.

تغییر ساعت کاری ادارات از ۲۳ فروردین

معاون توسعه مدیریت ومنابع استانداری قم گفت: ساعت کاری ادارات قم از ۲۳ فروردین ماه جاری تغییر می‌کند.

محمدرضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا روز بیستم فروردین‌ماه جاری همچنان دستگاه‌های دولتی قم با یک‌سوم از کارمندان خود به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

وضعیت پرخطر کرونا در قم

فرماندار قم گفت: خطر کرونا در استان به‌شدت جدی است و نباید احساس شود که وضعیت کنترل این بیماری در قم سامان‌یافته می‌باشد.

مرتضی حیدری در جلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: اشتباه بزرگی که امروز می‌تواند به وجود بیاید، عادی جلوه دادن اوضاع به دلیل بازگشایی برخی ادارات و واحدهای صنفی است.

یاری بیماران کرونایی کم‌برخوردار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: نیکوکاران و داوطلبان هلال‌احمر با اجرای طرح «نذر زندگی» به کمک بیماران متاثر از بیماران کرونایی و صعب العلاج می‌روند.

محمد گلفشان افزود: طرح فرشتگان رحمت با مشارکت خیرین و همکاری داوطلبان همزمان با اعیاد شعبانیه در قم اجرایی شد.

فعالیت آموزشی نهضت سوادآموزی به صورت مجازی 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا،‌ فعالیت‌های آموزشی نهضت سواد آموزی استان به صورت مجازی جریان دارد و سواد آموزان روند آموزش خود را پیگیری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش کردیم تا نشان دهیم، سوادآموزی ماهیتی خانواده محور دارد و همیشه و همه جا فعال است و هر خانه در استان قم می‌تواند یک کلاس سوادآموزی باشد.

ارائه خدمات نظام‌مهندسی کشاورزی به‌صورت غیرحضوری

رییس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: به‌منظور حفظ سلامت کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در شرایط کنونی، خدمات این سازمان به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

عباس خرمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط کنونی و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و فراهم بودن زیرساخت‌های لازم در سطح استان برای انجام کارهای اداری تلاش شده است، خدمات سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم با حضور حداقلی مراجعان و به‌صورت غیرحضوری انجام شود.

بیمار ۱۰۰ ساله قمی کرونا را شکست داد

پس از حاج علی اکبر ۸۹ ساله و پیرمرد ۱۰۶ ساله قمی، حالا پدر شهید محمدعلی افشاری نیز در ۱۰۰ سالگی توانست با شکست کرونا از بیمارستان مرخص شود تا نشان دهند که همچنان دود از کنده بلند می شود؛ و می شود شاخ این غول بی شاخ و دم کرونا را شکست.

کرونایی شدن ۲۰ تن از کارکنان یک فروشگاه بزرگ

مدیر فروشگاه کوثر قم، از ابتلای ۲۰ تن از کارکنان این فروشگاه به کرونا و فوت یک تن از آن‌ها در روزهای گذشته خبر داد.

سید قاسم میر درجلسه بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: کارکنان این فروشگاه در وضعیت روحی بسیار بدی قرار دارند و ما تنها برای جلوگیری از بهم خوردن وضعیت عمومی شهر، فروشگاه را فعال نگه‌داشته‌ایم.

ابراز همبستگی سفیر واتیکان

«لئو بوکاردی» سفیر واتیکان در تهران در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: خود را در کنار بیماران، خانواده‌های قربانیان و پرستاران می‌دانیم.

درخواست استاندار برای بازگشت سریع اتباع هندی باقیمانده در قم

استاندار قم در دیدار با «گدام دارمندرا» سفیر هند خواستار تسریع در بازگرداندن باقیمانده اتباع هندی حاضر در قم شد.

بهرام سرمست در این دیدار، از اعزام ۸۰۲ تن از اتباع هندوستان به کشورشان طی پنج مرحله خبر داد و افزود: مدیریت استان خواستار تسریع در بازگشت اتباع هندی حاضر در قم شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]