[ad_1] نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم دعوت به پویش «در خانه با قرآن بمانی» به گزارش شهرکریمه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در پویش «در خانه با قرآن بمانیم» گفت: در این ایام که مردم شریف مجبور به خانه‌نشینی هستند؛ فرصت خوبی حاصل‌شده است تا […]

[ad_1]

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم

دعوت به پویش «در خانه با قرآن بمانی»

به گزارش شهرکریمه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، با صدور پیامی ضمن دعوت از مردم برای شرکت در پویش «در خانه با قرآن بمانیم» گفت: در این ایام که مردم شریف مجبور به خانه‌نشینی هستند؛ فرصت خوبی حاصل‌شده است تا با فراغ بال انس بیشتری با کلام خدا بگیریم که این ارتباط معنوی آرامش‌بخش دل‌هاست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این پیام آورده است: در این روزها که جهان با یک ابتلای عمومی درگیر است و مردم با ترس از بیماری فراگیر کرونا و مشکلات حاصل از آن، مثل مشکلات اقتصادی و از دست دادن عزیزان مواجه هستند، تنها راه چاره صبر و رعایت مسائل بهداشتی است و خداوند به صابران مژده داده است.

تقدیر استاندار از همراهی خوب مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

استاندار قم با صدور پیامی از همراهی و مشارکت عموم شهروندان و نهادها در اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ویژه عمل به در خانه ماندن در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تقدیر کرد.

بهرام سرمست در این پیام آورده است: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از اواخر هفته گذشته و باهدف کاهش اجتماعات و تسریع در قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور آغازشده است، به شکل مطلوب و با مشارکت و هم‌افزایی عمومی قابل‌تقدیری در سطح استان نیز در حال اجراست.

تمدید بخشنامه دورکاری کارکنان دولت

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم گفت: دوسوم کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی استان قم تا ۲۰ فروردین‌ماه جاری به‌صورت دورکاری خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدرضا گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل جدید سازمان اداری استخدامی کشور، دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی تا بیستم فروردین‌ماه جاری تمدیدشده است.

ضرورت ثبت‌نام در سامانه سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر ضرورت مشارکت همه قمی‎ها به‌منظور ثبت‌نام در سامانه https://salamat.gov.ir گفت: تا این لحظه ۴۶۸ هزار و ۵۱۸ تن از مردم قم در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

سیامک محبی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی افزود: از همشهریان می‌خواهیم که در این سامانه ثبت‌نام کنند و در راستای مبارزه با این ویروس کمک تیم های بهداشتی باشند.

غربالگری سلامتی مسافران قمی پس از برگشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با هشدار نسبت به سفرهای غیرضرور گفت: وضعیت سلامتی کسانی که به مسافرت رفته‌اند، در صورت بازگشت به استان، غربالگری می‌شود.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: عمل به توصیه‌های پزشکی و قرنطینه خانگی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ضروری است.

قرنطینه مسافران مشکوک

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با تقدیر از همراهی مردم برای رعایت قرنطینه خانگی در ۱۳ فروردین، همچنین از قرنطینه شدن مسافرانی که مشکوک به کرونا هستند، خبر داد.

محمدرضا قدیر در نشست ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: از مردم برای ماندن در خانه‌ها در روز طبیعت و کمک به کادر درمانی استان برای قطع زنجیره ویروس کرونا تشکر می‌کنم.

در خانه ماندن تنها نسخه رفع نحسی کرونا

فرمول و نسخه جهانی و قطعیت یافته کنترل کووید ۱۹ فقط یک‌چیز است «در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال» و همه باید بدانیم که نتیجه سرپیچی از قرنطینه خانگی جز طولانی‌تر شدن دوره کنترل و افزایش قربانیان نتیجه دیگری نخواهد داشت، قربانیانی که ممکن است یکی از ما یا بستگانمان نیز در بین آن‌ها باشد.

به‌عبارت‌دیگر در خانه ماندن «زمان خریدن» برای متخصصان است، تا بلکه بتوانند دارو و درمانی برای این ویروس مرگبار کشف کنند و پشت این غول ریزنقش و بد بدن را بر زمین بزنند.

قمی‌ها در خانه ماندند تا نحسی کرونا به در شود

مردم قم به خاطر نحسی کرونا امسال روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) را در خانه به‌در کردند و سلامتی خودشان را به زلف این ویروس منحوس و مرگبار گره نزدند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]