×
×

شهرکریمه – نگاهی متفاوت به کربلا در دراما پادکست «مقتل آب»

  • کد نوشته: 34372
  • [ad_1] نگاهی متفاوت به کربلا در دراما پادکست «مقتل آب» به گزارش شهرکریمه حامد حجتی ظهر امروز در جلسه رونمایی از پوستر دراما پادکست «مقتل آب» که در دفتر شهرکریمه قم برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت فعلی کشور، گفت: در حال حاضر توجه عموم مردم به فضاهای رسانه‌ای به خصوص […]

    شهرکریمه – نگاهی متفاوت به کربلا در دراما پادکست «مقتل آب»
  • [ad_1]

    نگاهی متفاوت به کربلا در دراما پادکست «مقتل آب»

    نگاهی متفاوت به کربلا در دراما پادکست «مقتل آب»

    به گزارش شهرکریمه حامد حجتی ظهر امروز در جلسه رونمایی از پوستر دراما پادکست «مقتل آب» که در دفتر شهرکریمه قم برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و وضعیت فعلی کشور، گفت: در حال حاضر توجه عموم مردم به فضاهای رسانه‌ای به خصوص در حوزه مجازی جدی‌تر شده است.

    وی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که کرونا در زمینه عزاداری بوجود آورد، حاصل مشورت و گفت‌وگوی ما با اهالی هنر، تولید دراما پادکست «مقتل آب» به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) شد.

    تهیه کننده دراما پادکست «مقتل آب» تصریح کرد: خوشبختانه تولید این مجموعه مورد استقبال هنرمندان قم قرار گرفت و دوستانی که می‌توانستند در این پروژه کمک کنند، با روی باز حضور یافتند و گروه‌های پژوهشی و نویسندگی، بازیگری، کارگردانی، گرافیک، تبلیغات و رسانه‌ای، همراه این مجموعه شدند.  

    حجتی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه فعالیت مجموعه «مقتل آب» امروز به طور رسمی آغاز و وارد مرحله جدیدی می‌شود، گفت: این اثر دارای دریافت متفاوتی از موضوع کربلاست و آن موضوعی که مخاطب را پای کار می‌نشاند، نوع نگاه ویژه ای است که در این اثر شنیده می‌شود.

    وی افزود: تاکنون کمتر از این زاویه به موضوع کربلا نگاه شده و به همین دلیل دراما پادکست «مقتل آب»، علاوه بر حوزه فنی، در حوزه محتوایی هم دست به ابتکار متفاوت و بدیعی زده است.

    این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه روایتگر مجموعه ۴۰ قسمتی «مقتل آب»، شخصیت «آب» است، گفت: آب از ابتدای خلقت، از لحظه‌ای که با خاک، گِل انسان را شکل می‌دهد تا مقاطع مختلف تاریخی، یک عنصر قدرتمند است. از ماجرای طوفان حضرت نوح و ورود حضرت موسی به کاخ فرعون و شکافته شدن نیل تا داستان حضرت ابراهیم و چاه زم‌زم، نقش آفرین بوده است.

    حجتی با بیان اینکه مهریه حضرت زهرا(س) آب بوده است، افزود: «آب» با وجود اینکه که در طول تاریخ نماد جلوه قدرت خداوند بوده است، در موضوع کربلا مجبور می‌شود که تشنگی حضرت سیدالشهدا(ع) را ببیند و مأمور به پذیرش تکلیفی است که خداوند برای او قرار داده است.

    وی با بیان اینکه «مقتل آب» در قالب دراما پادکست ارائه می‌شود، افزود: «پادکست» یکی از شکل‌های ارائه محتوای شنیداری است اما در قالب «دراما پادکست»، نوعی از روایت و نمایش به آن اضافه شده که کنش‌گری راوی و بازیگران و فضای کلی خود پادکست، شکل جدیدی از اثر را خلق کرده است.

    تهیه کننده دراما پادکست «مقتل آب» افزود: دراما پادکست «مقتل آب» دارای ویژگی مهمی در حوزه میکس و مسترینگ است و از فضاسازی‌های صوتی خاصی بهره می‌برد.

    حجتی، بستر انتشار دراما پادکست «مقتل آب» را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به پادکست‌های صوتی می‌توانند این مجموعه اثر را با آدرس «magtal_aab» در اینستاگرام، آپارات، یوتیوب دنبال کنند. همچنین مخاطبان عزیز می‌توانند با دانلود اپلیکیشن «آوایم» از طریق نشانی اینترنتی «AVAYAM.IR» به سهولت، اثر را گوش دهند.

    وی در بخش دیگری از این نشست، مهم‌ترین ویژگی تولید «مقتل آب» را عشق و ارادت عوامل و بازیگران این مجموعه به حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و افزود: نگارش اثر بیش از ۵۰ روز کار برد، ۳۰ روز ثبت قطعات نمایشی به طول کشید و بیش از ۴۰ بازیگر نقش آفرینی کردند.

    تهیه کننده دراما پادکست «مقتل آب» با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه حمایت مالی از تولید این اثر نشده است، افزود: تولید کردن هزینه دارد و امیدواریم نهادهای مختلف فرهنگی در این زمینه مشارکت قابل توجهی داشته باشند.

    حجتی در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش جمعی عوامل و هنرمندان این اثر مورد توجه حضرت سیدالشهدا(ع) قرار بگیرد و این اثر، عرض ارادت کوچکی به مقام بلند سرور و سالار شهیدان باشد.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.