[ad_1] همسران برای ایجاد آرامش روح و روان هم مسئولند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام تراشیون در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: یکی از پرسش‌های اساسی عصر معاصر از صاحبان فکر و اندیشه این است که چگونه می‌توان یک جامعه سالم و در تراز اسلامی و شیعی داشت؟ وی افزود: برای پاسخ به […]

[ad_1]

همسران برای ایجاد آرامش روح و روان هم مسئولند

همسران برای ایجاد آرامش روح و روان هم مسئولند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام تراشیون در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: یکی از پرسش‌های اساسی عصر معاصر از صاحبان فکر و اندیشه این است که چگونه می‌توان یک جامعه سالم و در تراز اسلامی و شیعی داشت؟

وی افزود: برای پاسخ به این سؤال باید بررسی نمود که آحاد جامعه چه تلاشی برای نهادینه نمودن هنجارهای دینی و اعتقادی انجام بدهند؟ در جامعه‌ باید این مسئله به‌درستی تبیین شود که سرشاخه یک جامعه سالم خانواده است. کارشناسان علوم اجتماعی معتقد هستند که جامعه عاری از معضلات و مشکلات جامعه‌ای است که به خانواده قوت و استحکام بخشیده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون تأکید کرد: جامعه مثل کندوی عسل است و سالم ماندن کندوی عسل مشروط به سالم بودن سلول‌های کندو و خانه‌های آن است، لذا آسیب سلول‌ها و خانه‌ها به اصل کندو آسیب خواهد زد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از شیطنت‌های شیاطین و ابلیس، آسیب‌رسانی به‌نظام خانواده است و همواره به دنبال متلاشی نمودن نظام خانواده هستند.

وی افزود: حفظ نظام خانواده یکی از ارزش‌های مهم اسلام است و اگر انسانی با یک جمله و یا رفتاری غیراصولی به‌نظام خانواده دیگران آسیب برساند، قطعاً دچار معصیت کبیره حق‌الناس شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: یک خانواده سالم بر شاخص‌هایی استوار است که این شاخص‌ها برگرفته از الگوهای قرآنی و مکتب دینی است؛ لذا باید زوجین بر اساس این شاخص‌ها حرکت نمایند تا بتوانند یک خانواده مستحکم و عاری از آسیب داشته باشند.

وی افزود: اولین شاخص این است که زوجین بتوانند به یکدیگر آرامش بدهند و از بین بردن آرامش توسط زوجین در داخل خانواده بازی در زمین شیطان است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: زوجین در مقابل روح و روان یکدیگر مسئول هستند و اصل آرامش بخشی یک وظیفه اصلی زوجین و دستور صریح قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون تأکید کرد: فضای خانواده باید فضای آرامش باشد، نه میدان جنگ و نزاع. زوجین باید بهترین یاری دهندگان همدیگر در راه کسب عبودیت و دوری از معاصی باشند تا بتوانند به سعادت حقیقی دست پیدا کنند.

وی یادآور شد: خانه‌ای که در آن آرامش وجود نداشته باشد، ناامن می‌شود و برای اعضای خانواده جذاب نخواهد بود و باعث فراری شدن فرزندان و پناه بردن به دوستان آسیب‌زا می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: دوستی و محبت بین زوجین دومین شاخص در راستای تقویت نظام خانواده است لذا تقویت هسته مرکزی خانواده یعنی زوجین باید در این زمینه بیشتر شود و بر اساس دستورات شرع مقدس هیچ محدودیتی بین زوجین در خصوص تبادل محبت وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]