×
×

شهرکریمه – هیچ مشکلی در تأمین و تخصیص شِکر وجود ندارد

  • کد نوشته: 15934
  • [ad_1] هیچ مشکلی در تأمین و تخصیص شِکر وجود ندارد به گزارش شهرکریمه بهزاد رادمنش با بیان این که وظیفه شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی، تأمین و تخصیص برخی اقلام مانند شکر است افزود: تأمین نیازهای صنایع، صنوف و اتحادیه‌ها و همچنین نیاز خانوارها از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی‌ها از وظایف ماست که […]

    شهرکریمه – هیچ مشکلی در تأمین و تخصیص شِکر وجود ندارد
  • [ad_1]

    هیچ مشکلی در تأمین و تخصیص شِکر وجود ندارد

    هیچ مشکلی در تأمین و تخصیص شِکر وجود ندارد

    به گزارش شهرکریمه بهزاد رادمنش با بیان این که وظیفه شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی، تأمین و تخصیص برخی اقلام مانند شکر است افزود: تأمین نیازهای صنایع، صنوف و اتحادیه‌ها و همچنین نیاز خانوارها از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی‌ها از وظایف ماست که بر اساس روال طبیعی خود در حال انجام است و امروزه شکر به میزان کافی و حتی بیش از نیاز داخلی در انبارها وجود دارد.

    وی بخش عمده شکر مورد نیاز در کشور را وارداتی دانست و گفت: البته سیلاب‌های اخیر و ایجاد مشکل در حمل و نقل کشور سبب شد تا برای مقطع کوتاهی، روند انتقال این محموله‌ها به مناطق مختلف کشور دچار اختلال شود که امروزه این مسئله هم تا حدود زیادی رفع شده است.

    روند توزیع و نظارت باید بررسی شود

    مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان قم ادامه داد: در مقطعی از ماه‌های اخیر فرآیند واردات به دلیل مسائل ارزی با وقفه همراه بود اما امروز به صراحت اعلام می‌کنیم که مشکلی به نام تأمین یا تخصیص شکر وجود ندارد و امروزه شکر به وفور در انبارها وجود دارد و روند واردات کافی نیز تداوم دارد و استمرار خواهد داشت.

    وی اضافه کرد: توزیع و نظارت بر این توزیع وظیفه نهادها و دستگاه‌هایی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه‌ها، سازمان تعزیرات و حتی برخی نهادهای امنیتی است که باید دید آیا واقعا این شکر تأمین شده و تخصیص یافته در روند طبیعی فروش خود قرار می‌گیرد یا خیر.

    عادت بازار «چسبندگی به بالا» در قیمت است

    رادمنش در ادامه به بحث «چسبندگی به بالا» در بازار پرداخت و گفت: این اصطلاح نشان می‌دهد که اگر قیمت یک کالا به دلیل گرانی، گرانفروشی یا هر مشکل دیگر، سیر صعودی پیدا کرد و مثلا از قیمت عادی هر کیلو ۴ هزار تومان به هر کیلو ۱۰ هزار تومان رسید؛ آن گاه اگر همین کالا به وفور با بازار تزریق شود باز هم بازار و فروشندگان در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند که به این امر، عادت بازار به چسبندگی به بالا گفته می شود.

    مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم تأمین و تخصیص شکر در این استان را مطلوب خواند و گفت: ما حتی در مقطع اسفند ماه سال گذشته و نوروز امسال، آن قدر ذخیره شکر در استان داشتیم که حتی برخی شهرهای اطراف مانند اراک و کاشان و ساوه، برای تهیه شکر مورد نیاز خود به قم مراجعه می‌کردند. در شرایط کنونی با صراحت اعلام می کنیم که شکر کافی و حتی مازاد بر نیاز بازار، تأمین شده و اختصاص یافته است.

    وی سپس به نکته دیگری درباره بازار امروز شکر اشاره کرد و گفت: بحث دیگر درباره رفتار برخی مصرف کننده‌ها در بازار کشور است که گاهی ۱۸۰ درجه نسبت به رفتار مصرف کنندگان در دیگر کشورها متفاوت نشان می‌دهد؛ آن جا که مصرف کننده سایر کشورها در هنگام گران شدن برخی اقلام، با نخریدن آن جنس به کاهش قیمت آن کمک می کنند در حالی که برخی مصرف کنندگان در داخل، نه تنها در این شرایط به تهیه نیاز خود اقدام می‌کنند که گاهی بیشتر از نیاز نیز خرید می‌کنند و بحث احتکار خانگی پیش می آید.

    انتهای پیام/۱۱۳

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.