[ad_1] واحدهای تولید چوب و مبلمان قم به شهرک صنعتی ثامن منتقل می‌شود به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی در حاشیه بیست و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آن دسته از جلسات میدانی که با حضور استاندار در محل واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می‌شود، تصمیماتی […]

[ad_1]

واحدهای تولید چوب و مبلمان قم به شهرک صنعتی ثامن منتقل می‌شود

واحدهای تولید چوب و مبلمان قم به شهرک صنعتی ثامن منتقل می‌شود

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی در حاشیه بیست و دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آن دسته از جلسات میدانی که با حضور استاندار در محل واحدهای تولیدی و صنعتی انجام می‌شود، تصمیماتی در آن اتخاذ شد که در این جلسه پیگیری مصوبات را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه یکی از موضوعات رسیدگی به مشکلات شهرک قنوات به‌عنوان شهرک اختصاصی چوب و مبلمان بود، افزود: در این جلسه با اتخاذ تصمیماتی تمامی واحدهای تولید چوب و مبلمان در اطراف قم با توجه به معضلاتی که دارند و ممکن است در محل استقرار حوادثی ایجاد شود به شهرک ثامن منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است در راستای انتقال واحدهای تولیدی به شهرک ثامن، در قطعات کوچک ۳۰۰ متری برای این واحدها ایجاد فرصت کنیم و به‌صورت کارگاه آماده و یا به‌صورت واگذاری زمین با طرح مشخص و یکنواخت در دستور کار قرار بگیرد.

سیجانی با تأکید بر اینکه در مورد نیازمندی‌های شهرک قنوات نیز تسهیلاتی برای واحدهای صنعت چوب در قالب تفاهم‌نامه با بانک عامل در نظر گرفته شد تا زیرساخت‌هایی که نیاز بوده موردتوجه باشد، گفت: به‌ویژه در بحث محل ورودی که دغدغه‌ای از پرداخت عوارضی داشتند قرار شد معاونت عمرانی بررسی لازم را انجام دهد و تسهیلاتی جهت ورود صنعت گران به شهرک قنوات از محل بزرگراه قم- گرمسار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب شد صنعتگران در مورد تأمین مواد اولیه و دریافت چوب در قالب شرکت تعاونی ثبت سفارش انجام دهند تا وضعیت تأمین مواد نیز ساماندهی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در مورد ساماندهی منطقه صنعتی نیزار نیز ابراز کرد: توجه به اینکه نیزار قطب صنعتی بوده و برخی از صنایع که باید از شهر دور باشند، در نیزار مستقر شوند در جهت ساماندهی قرار شد از حالت منطقه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شود که ساماندهی و نظارت و واگذاری یک شکل قانون‌مندی داشته باشد و از تداخلات زیرساختی و مشکلات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که بین قم و استان مرکزی در خصوص زمین حوزه جغرافیایی وجود داشت این مسائل رفع شده است و باید شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری لازم را داشته باشد تا با مصوبه دولت این شهرک به‌عنوان شهرک تخصصی نیزار مطرح باشد.

سیجانی عنوان کرد: یکی از موضوعات نیز بررسی کمیته‌های فرعی ذیل کارگروه بود که به‌صورت مدلی هر واحد صنعتی با هر دستگاهی اعم از بانک‌ها و بخش مالیاتی و دستگاه زیرساختی آب و برق و گاز مشکل داشته باشد در کمیته فرعی پیشنهاد و بررسی و برای ضمانت اجرا تصویب می‌شود.

وی بیان کرد: در حدود ۱۲۰ واحد تولیدی صنعتی کشاورزی در جهت بررسی مشکلات در کمیته فرعی مصوب شد تا بتوان دغدغه‌های تولید را رفع کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در مورد تصویب تسهیلات بانکی گفت: در این جلسه برای ۹ واحد صنعتی ۵۳ میلیارد تومان و ۳۰ واحد کشاورزی در قم ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت جهت معرفی به بانک مصوب شد.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]