[ad_1] وجود ۱۰۰ دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم به گزارش شهرکریمه محمدرضا محامد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به تعداد دفاتر ثبت اسناد استان اظهار کرد: ۱۰۰ دفتر ثبت اسناد در استان قم داریم که علاوه بر قم، در شهرهای دیگر استان قم هم مستقر هستند، از ۹۰ […]

[ad_1]

وجود 100 دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم

وجود ۱۰۰ دفتر ثبت اسناد رسمی در استان قم

به گزارش شهرکریمه محمدرضا محامد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به تعداد دفاتر ثبت اسناد استان اظهار کرد: ۱۰۰ دفتر ثبت اسناد در استان قم داریم که علاوه بر قم، در شهرهای دیگر استان قم هم مستقر هستند، از ۹۰ سال پیش دفاتر ثبت اسناد ایجاد شدند و کار این دفاتر خطیر است، دفاتر جلوی بسیاری از مشکلات ثبتی را گرفتند.

وی ادامه داد: هر سندی که در دفتر ثبت اسناد تنظیم شود، جلوی تشکیل یک پرونده در دادگاه را می‌گیرد، به صورت غیرمستقیم و مستقیم عوارض شهرداری در حین تنظیم اسناد در دفاتر ثبت اسناد اخذ می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم افزود: وظیفه این کانون بازرسی و نظارت بر کار دفاتر ثبت اسناد است و کانون به اداره کل ثبت اسناد در این زمینه کمک می‌کند، پیش از تشکیل کانون در قم، بازرسی از اسناد ثبت شده در دفاتر ثبت اسناد به روز نبود و طی سال‌های اخیر سرعت بازرسی از اسناد زیاد شده است.

محامد با اشاره به پرونده‌های تخلفات دفاتر ثبت اسناد رسمی در استان قم اظهار کرد: ۳۸ پرونده مربوط به این دفاتر در دادگاه انتظامی در سال گذشته تشکیل شد که حکم بیشتر از آن‌ها برائت بود و برخی دیگر به جریمه نقدی، درج در پرونده، انفصال موقت یا دائم محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت کار سردفتر اسناد رسمی، او با محدودیت‌هایی مثل کار تجاری، حضور در شرکت اقتصادی و سفر به خارج از کشور مواجه است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]