[ad_1] پروردگار به عزاداران سیدالشهداء (ع) مباهات می کند به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در آخرین جلسه این هیأت در دهه نخست ماه محرّم سال جاری و در گلزارشهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) قم با بیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهمیت ویژه برپایی مجالس ذکر اهل بیت (ع) و عزاداری […]

[ad_1]

پروردگار به عزاداران سیدالشهداء (ع) مباهات می کند

پروردگار به عزاداران سیدالشهداء (ع) مباهات می کند

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در آخرین جلسه این هیأت در دهه نخست ماه محرّم سال جاری و در گلزارشهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) قم با بیان روایتی از امام صادق (ع) درباره اهمیت ویژه برپایی مجالس ذکر اهل بیت (ع) و عزاداری سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: بر اساس این روایت شرکت کنندگانی در جلسه ذکر اهل بیت (ع) شرکت می‌کنند، به چنان شأن و مقامی می‌رسند که ملائکه، به عنوان موجوداتی که دعای آنان مستجاب است، بر آنان نازل می‌شوند و برایشان دعا و استغفار می‌کنند.

وی همچنین افزود: این روایت به همین جا تمام نمی شود و در ادامه چنین بیان می‌دارد که خدا هم به ملائکه اش نسبت به این شرکت کنندگان و عزاداران مباهات می‌کند.

میرزامحمدی خاطرنشان کرد: باید بدانیم مباهات خدا وقتی پیش می‌آید که عمل فرد به رضای الهی منجر شود، مانند مباهات پروردگار به حضرت امیرالمؤمنین (ع) در آن شبی که آن حضرت به جای پیامبر (ص) در بستر ایشان خوابید و طبق آیه سوره مبارکه بقره، فقط برای رضای خدا، جان خویش را تقدیم رسول خدا (ص) کرد.

 

عزاداری سیدالشهداء مانند زیارت آن حضرت است

وی با اشاره به اینکه طبق روایتی از امام صادق (ع)  خداوند به زائر امام حسین (ع) هم مباهات می‌کند گفت: طبق بیان مرحوم آیت الله شیخ جعفر شوشتری، مجالس اهل بیت (ع) حرم امام حسین (ع) است و به تعبیر دیگر، عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) هم مانند زیارت آن حضرت است.

استاد حوزه علمیه قم در عین حال و با بازخوانی روایتی دیگر از امام صادق (ع) با تعبیر «إنّ الحسین باب مِن ابواب الجنّه» تصریح کرد: باز هم بر اساس روایات ما، اگر خداوند بخواهد به بنده‌ای همه خیرها را عطا کند، تیر محبّت اباعبدالله الحسین (ع) را به قلبش پرتاب و شلیک می‌کند.

 

عزادارن حسینی همنشین خدا و رسول خدا هستند

وی با توصیه به عزاداران امام حسین(ع) برای قدر دانستن این عزاداری خود بیان کرد: عزاداران سیدالشهداء (ع) با عزاداری در این شب‌ها و روزها از ماه محرّم، خود را همنشین و رفیق خدا و رسول خدا (ع) کرده و به محلّ نظر امام حسین (ع) تبدیل شده‌اند، پس باید مراقب بود که این همنشینی و رفاقت زیبا، خدای ناکرده با گناه و معصیت، به همنشینی مجدد با شیطان تبدیل نشود.

میرزامحمدی در ادامه اتاق فرمان اوامر الهی را وجود مقدس امام معصوم(ع) دانست و گفت: هدف مهم مجالس ذکر اهل بیت (ع) در روایات ما، إحیای امر اهل بیت (ع) یا همان یادگیری و یاد دادن علوم و معارف و مصائب حضرات معصومین (ع) است.

وی افزود: حضرت امام راحل (ع) در یکی از سخنرانی‌های خود در جماران و درباره فضیلت مهم حضرت زهراء (س) به روایت امام صادق (ع) اشاره دادند که طبق این روایت، جبرئیل پس از شهادت پیامبر (ص) هر روز بر حضرت زهراء (س) نازل می‌شد و سپس این نکته مهم را متذکر شدند که کسی که ملائکه به او نازل می‌شوند باید در رتبه ای بالاتر از مَلَک باشد.

وی همچنین ادامه داد: طبق روایات ما همین حضرت زهراء (س) به عنوان صاحب عزای سیدالشهداء(ع)، اشک‌های همه عزاداران را جمع می‌کند تا این اشک‌ها پس از مرگ مؤمنین و در برزخ و قیامت به کار آید.

میرزامحمدی از عزاداران امام حسین (ع) خواست تا قدر اندوخته‌های خود را از عزاداری‌های دهه نخست مام محرّم بدانند و بدانند که خود حضرت زهراء (س) آنان را برای شرکت در این مجالس گلچین کرده اند.

 

نگذاریم رونق مجالس عزاداری محرم کم شود

وی سپس تصریح کرد: از یاد نبریم که عزای اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت (س) در روز عاشورا تمام نمی شود، بلکه روزها و شب‌های پس از دهه اول، روزها و شب‌های اصلی عزاست.

میرزامحمدی همچنین در پایان سخنان خود و با اشاره به این که رونق مجالس عزای حسینی پس از دهه نخست ماه محرّم کمتر می‌شود به عزاداران سیدالشهداء (ع) توصیه کرد که در جلسات بعدی عزاداری هم شرکت کنند و اگر جلسه ای هم برگزار نشد، برگزاری این مجالس را در خانه‌های خود و با حضور اعضای خانواده به عنوان سلوک فردی و معنوی و حتی با کمترین امکانات و به قدر توان پاس دارند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]