[ad_1] پساب تصفیه‌خانه پردیسان برای توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قم قرار می‌گیرد به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان در جلسه زیست‌بوم استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: اراضی جاده جعفریه استعداد قابل‌توجهی برای توسعه فضای سبز را داراست. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تأمین حقابه […]

[ad_1]

پساب تصفیه‌خانه پردیسان برای توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قم قرار می‌گیرد

پساب تصفیه‌خانه پردیسان برای توسعه فضای سبز در اختیار شهرداری قم قرار می‌گیرد

به گزارش شهرکریمه پیام جوادیان در جلسه زیست‌بوم استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت: اراضی جاده جعفریه استعداد قابل‌توجهی برای توسعه فضای سبز را داراست.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تأمین حقابه و واگذاری اراضی پیش‌بینی‌شده مهم‌ترین عوامل در پیشبرد اهداف استان در احداث این کمربند سبز است،افزود: اجرا و اتصال فضای سبز بوستان جوان تا بوستان سعدی می‌تواند در این زمینه زیر کشت نهال برود.

وی بابیان اینکه ‌ یک سی و دوم از ظرفیت آب رودخانه قم حقابه شهرداری است،تصریح کرد: تاکنون این مسئله اجرایی نشده است،برای استفاده از این حقابه شهرداری قم می‌تواند خط انتقال مجزایی را احداث و به‌صورت هدفمند از این ظرفیت استفاده کند.

جوادیان ادامه داد:بوستان رضوی، معصومیه و بوستان جوان سه بوستانی بوده که برای تأمین آب فضای سبز و توسعه درختان به این حقابه نیاز اساسی دارند.

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم بابیان اینکه با استفاده از پساب تصفیه‌خانه شهرک پردیسان امکان توسعه فضای سبز شهری تا حریم فرودگاه قم عملیاتی می‌شود،گفت: در محدوده پردیسان حریم‌های خالی از فضای سبز بسیاری شناسایی‌شده است.

وی بابیان اینکه طرح مطالعاتی جامع کمربند سبز شهری تا سال ۹۹ نهایی و به ملاک عمل شهرداری در اجرای این کمربند درحریم شهر قم تبدیل می‌شود،ادامه داد:با احداث تصفیه‌خانه شهرک پردیسان، پساب حاصل از آن برای توسعه فضای سبز شهری در اختیار شهرداری قم قرار می‌گیرد.

جوادیان بابیان اینکه طرح کمربند سبز قم در شش هزار هکتار به‌صورت متناوب دردست مطالعه قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰هکتار توسعه فضای سبز دربوستان ولایت شهر قم انجام‌شده است،مشکل واگذاری اراضی و کمبود اعتبارات مهم‌ترین عامل در توسعه سرانه‌های سبز جنگلی قم است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]