×
×

شهرکریمه – پیام های دینی در قاب رسانه باید غیرمستقیم به مخاطب ارایه شود

  • کد نوشته: 17033
  • [ad_1] پیام های دینی در قاب رسانه باید غیرمستقیم به مخاطب ارایه شود به گزارش شهرکریمه دکتر رفیع الدین اسماعیلی با بیان این که در ساخت سریال ها و برنامه های معارفی و مناسبتی سیما از جمله در ماه مبارک رمضان، باید از اصل خلاقیت و نوآوری به درستی استفاده شود، اظهار داشت: البته امروزه […]

    شهرکریمه – پیام های دینی در قاب رسانه باید غیرمستقیم به مخاطب ارایه شود
  • [ad_1]

    پیام های دینی در قاب رسانه باید غیرمستقیم به مخاطب ارایه شود

    پیام های دینی در قاب رسانه باید غیرمستقیم به مخاطب ارایه شود

    به گزارش شهرکریمه دکتر رفیع الدین اسماعیلی با بیان این که در ساخت سریال ها و برنامه های معارفی و مناسبتی سیما از جمله در ماه مبارک رمضان، باید از اصل خلاقیت و نوآوری به درستی استفاده شود، اظهار داشت: البته امروزه دیگر به اثبات رسیده که در حوزه برنامه سازی ، ارایه پیام به مخاطب به شکل مستقیم چندان اثری ندارد و باید این مساله در ناخودآگاه ذهن افراد، موثر واقع گردد.

    وی افزود: البته در این بین، برخی برنامه ها مثل سمت خدا اشکالی ندارد که پیام مستقیم را مورد نظر قرار دهند، چرا که اقتضای تولید آن ها همین است اما برای ارتباط با مخاطب امروز به ویژه نسل جوان باید غیر مستقیم به دنبال اثرگذاری بود و حال آن که متاسفانه اکثر برنامه های معارفی و مناسبتی به این اصل توجه چندانی نمی کنند.

    این کارشناس و مدرس فضای مجازی، همچنین گفت: حتی برخی پیام ها و موضوعات را می توان به شکلی غیرمستقیم اما با نگاه و رویکرد دینی به مخاطب ارایه داد که قطعاً در این صورت اثرگذاری به مراتب بهتری را در مواجهه با انبوه مخاطب تلویزیونی شاهد خواهیم بود.

    وی خاطرنشان کرد: از سویی این که در برخی برنامه های ترکیبی و یا گفتگومحور، صرف یک روحانی در یک برنامه حاضر می شود، شاید دیگر چندان کاربردی نباشد بلکه ما باید غیرمستقیم بگوییم که مثلاً راستگویی چقدر خوب است و دروغ گویی چقدر برای فرد و جامعه توام با مضرات و آفات است.

    انتهای پیام / ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.