[ad_1] پیرو خط امام (ره) باید پیشگام در عمل به سیره ایشان باشد به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت و گرامیداشت ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) رهبر یک انقلاب عظیم بودند، گفت: انقلاب، یعنی حرکتی مداوم در برابر […]

[ad_1]

پیرو خط امام (ره) باید پیشگام در عمل به سیره ایشان باشد

پیرو خط امام (ره) باید پیشگام در عمل به سیره ایشان باشد

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت و گرامیداشت ایام رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) رهبر یک انقلاب عظیم بودند، گفت: انقلاب، یعنی حرکتی مداوم در برابر فشار‌ها و زیاده خواهی‌های مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که انقلاب با فشار‌هایی که از سوی مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی تحمیل می‌شود، مواجه باشد، جریان آن فروکش نکرده و دوام خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه استمرار انقلاب، استمرار نگاه‌ها و شرایط حاکم بر آن را می‌طلبد، عنوان کرد: شرایط حاکم بر انقلاب اقتضا می‌کند که نگاه مسئولان و متصدیان امر به پیرامون خودشان نگاهی کامل و جامع باشد، از این رو طبیعی است که اگر این اتفاق صورت بگیرد، رفتار‌های متناسب با آن نگاه نیز شکل خواهد گرفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: از آنجایی که دشمنی دشمنان پایان نیافته و زیاده خواهی مستکبران و شیطنت دشمنان داخلی مانند گذشته ادامه دارد، لازم است که متصدیان امر همچون امام خمینی(ره) و روز‌های نخست انقلاب اسلامی با نگاهی تیزبین حوادث را مرور کرده و آن‌ها را رصد کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید از اعتماد و حسن ظن نسبت به دشمنان داخلی و خارجی بپرهیزند، ابراز داشت: مسئولان و متصدیان امور حاکمیت باید مقتدرانه و با تکیه و توکل بر خداوند در برابر همه دشمنان اعم از خارجی و داخلی ایستادگی کنند تا این انقلاب به دست با کفایت حضرت، ولی عصر (عج) سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: از آن جهت که حرکت، اقتضائات و شرایط انقلاب اسلامی هنوز هم پابر جا است، نیاز به نگاه انقلابی حضرت امام خمینی (ره) هم نیز پابرجا خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های دوران انقلاب را تبیین نسبت میان امام و امت دانست و گفت: امام کسی است که پیشاپیش و جلوتر از امت در کوران حوادث و بوران مشکلات حاضر شده و سینه سپر می‌کند و طبیعتاً مردم نیز در پی او در کارزار حضور پیدا می‌کنند؛ از آن جایی که شرایط اقتصادی امروز کشور به واسطه دشمنی‌ها سخت شده و فشار‌های اقتصادی نیز بر مردم تحمیل می‌شود، لازم است که مسئولان پیشاپیش و جلوتر از اقشار مختلف مردم در جهت تحمل سختی‌ها و پذیرش مشکلات اقتصادی پیش قدم شوند.

وی بر ضرورت رعایت ساده زیستی، حدود زهد و دل بسته نبودن به دنیا از سوی مسئولان تأکید و عنوان کرد: اگر این مهم در شرایط عادی مطلوب باشد، در شرایط کنونی کشور مطلوب‌تر است؛ امروز مسئولان باید بیش از دیگران در مسائل و مشکلات اقتصادی سهیم باشند تا پذیرش سختی‌های معیشتی برای دیگران آسان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به شاخصه‌های پیروان حقیقی امام راحل، یکی از این شاخصه‌ها را «تکیه بر قدرت خداوند، حمایت از مؤمنان و ایستادگی در برابر کفار، مشرکان و منافقان» دانست و تأکید کرد: کسانی که سنگ امام (ره) را به سینه زده و سیره ایشان را در مقام عمل پیاده نمی‌کنند، منافقان امت اسلام محسوب می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که مدعی پیروی از خط امام (ره) است باید در عمل به سیره ایشان پیشگام باشد، ادامه داد: مگر می‌شود کسی مدعی پیروی از خط امام (ره) باشد و در برابر مستکبران ایستادگی نکند؟ مگر می‌شود کسی ادعای پیروی از مکتب امام خمینی (ره) را داشته باشد، اما برای مستضعفان مایه آرامش و دلگرمی نباشد و با رفتار خود آن‌ها را تحقیر کند؟ 

انتهای پیام/ ۱۱۳

[ad_2]