[ad_1] پیگیری مجلس برای بازگرداندن وام‌های کلان از افراد سوداگر به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به اعتبارت تخصیص یافته به پروژه‌های استان قم اظهار کرد: باید به گونه ای اعتبارات در استان قم توزیع شود که در […]

[ad_1]

پیگیری مجلس برای بازگرداندن وام‌های کلان از افراد سوداگر

پیگیری مجلس برای بازگرداندن وام‌های کلان از افراد سوداگر

به گزارش شهرکریمه احمد امیرآبادی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به اعتبارت تخصیص یافته به پروژه‌های استان قم اظهار کرد: باید به گونه ای اعتبارات در استان قم توزیع شود که در نهایت چندین کار اساسی صورت بگیرد، نه این که به توزیع قطره چکانی اعتبارات به تمام پروژه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: موسسات فرهنگی در استان قم کارکرد ملی و بین المللی دارد و باید اعتبارات موردنیاز این موسسات از بودجه‌های ملی و نه بودجه استانی پرداخت شود. بودجه استانی در بخش فرهنگ باید به نهادهایی همچون اداره ارشاد و اداره تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی شهرداری اختصاص یابد که مخاطب برنامه‌هایشان مردم قم هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص بودجه برای پروژه بهره برداری شده سوال برانگیز است، اگر پروژه ناقص است، چرا افتتاح شده است و اگر کامل است چرا دوباره بودجه به آن تخصیص یافته است ؟

امیرآبادی بودجه دولت را محدود دانست و تصریح کرد: با توجه به کاهش درآمدهای دولت، باید محدودیت‌های دولت در تخصیص بودجه به پروژه‌ها را نیز در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: صدها موسسه فرهنگی در استان قم وجود دارند که اگر به یکی از این موسسات از اعتبارات استانی بودجه ای اختصاص پیدا کند، دیگر موسسات نیز مطالبه بودجه خواهند کرد و نباید بین این موسسات در این خصوص تفاوتی قائل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با بانک‌های استان جلساتی داشتم تا به مساله رونق تولید کمک کنند، همچنین بانک‌ها در بحث وام ازدواج تنها باید یک ضامن معتبر و سفته مطالبه کنند. همچنین در صورتی که متقاضیان وام ازدواج، ضامن معتبر نداشتند، می‌توانند از یارانه به عنوان ضمانت استفاده کنند و قرار شد که بانک‌های استان در این زمینه همراهی کنند.

امیرآبادی بخشیده شدن جرایم و سود مرکب وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان را مصوب قانون دانست و تصریح کرد: بانک‌های استان معوقاتی دارند، اگر اشخاص سوداگر و سوء استفاده کننده، وام‌های کلان گرفتند و برای بازپرداخت تسهیلات، گردن کلفتی می‌کنند، از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد که حقوق مردم را برگردانند، منتظر ارائه لیست این افراد از طرف بانک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بانک‌های استان قم اعلام آمادگی کردند که تسهیلات به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]