×
×

شهرکریمه – پیگیری ۱۸ پرونده تخریب و تصرف با ۵۴ هکتار مساحت در قم

  • کد نوشته: 32046
  • [ad_1] پیگیری ۱۸ پرونده تخریب و تصرف با ۵۴ هکتار مساحت در قم به گزارش شهرکریمه علی درودیان عملکرد یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم را تشریح کرد و گفت: سال گذشته ۳۹ فقره پرونده در زمینه مواد قانونی حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه […]

    شهرکریمه – پیگیری ۱۸ پرونده تخریب و تصرف با ۵۴ هکتار مساحت در قم
  • [ad_1]

    پیگیری ۱۸ پرونده تخریب و تصرف با ۵۴ هکتار مساحت در قم

    پیگیری ۱۸ پرونده تخریب و تصرف با ۵۴ هکتار مساحت در قم

    به گزارش شهرکریمه علی درودیان عملکرد یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم را تشریح کرد و گفت: سال گذشته ۳۹ فقره پرونده در زمینه مواد قانونی حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است که این آمار طی سال جاری تا به امروز به ۳۳ فقره رسیده است.

    وی از اطفا ۹۲ مورد حریق در مساحتی بیش از هزار و ۱۲۶۶ هکتار طی سال گذشته یاد کرد و افزود: امسال نیز شاهد وقوع ۴۵مورد حریق در مساحتی حدود هزار هکتار بودیم که با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی توانستیم آن‌ها را با کم‌ترین خسارت ممکن، مهار کنیم.

    فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۶ مورد تخریب و تصرف اراضی مرتعی و جنگلی با مساحت ۱۰۴ هکتار در این یگان پیگیری شده که بخش مرکزی با بیش از ۷۷ هکتار بیشترین مساحت را به خود اختصاص داده است؛ آمار تخریب تصرف اراضی در سال جاری نیز تا به امروز ۱۸ مورد با ۵۴هکتار مساحت است.

    وی با بیان اینکه سال گذشته برای قطع ۸۸ درخت و درختچه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم پرونده تشکیل شده است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ مورد پرونده در مورد قطع درخت و درختچه در یگان حفاظت اداره‌کل پیگیری شده است.

    درودیان با اشاره به اینکه سال گذشته برخورد با یک مورد تخلف چرای غیرمجاز با ۵۰۰ رأس دام را دنبال کرده‌ایم، گفت: در سال جاری تا به امروز پرونده‌های چرای دام ۴ فقره با ۲۳۶۸ راس بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در قالب ۱۷ پرونده ۱۸۲ اصله با حجم ۸۳ متر مکعب و همچنین ۶۸۰ کیلوگرم ذغال کشف و ضبط شده است و امسال نیز تاکنون ۱۰ پرونده با ۷۶ اصله بوده است.

    فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: طی سال گذشته بخش مرکزی با ۳۶ پرونده و بخش خلجستان با ۳۲ پرونده بیشترین آمار پرونده‌های تخلفی تشکیل‌ شده در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم را به خود اختصاص داده‌اند.

    وی با بیان اینکه گزارش‌های مردمی سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با سامانه مردمی ۱۵۰۴ سال گذشته ۴۴۲ تماس گرفته شده که از میان این تماس‌ها ۲۶۵ معادل ۸۱ درصد صحیح و ۱۷۷ تماس معادل ۱۹ درصد غیرمرتبط بوده است؛ بخش مرکزی با ثبت ۱۰۰ تماس بیشترین آمار سامانه ۱۵۰۴ را به خود اختصاص داده است.

    درودیان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۹ مورد اجرای احکام قضایی خلع ید با بیش از ۷۹ هکتار مساحت را داشته‌ایم، گفت: امسال این آمار به ۱۱ مورد با مساحت حدود ۶ هکتار رسیده است.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.