[ad_1] چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند به گزارش شهرکریمه سیدرضا موسوی مشکینی اظهار کرد: چاه‌های ذغال از جمله واحدهای آلاینده‌ای هستند که بدون مجوز در زمین‌های ملی شکل گرفته و ضمن اشتغالزایی حداقلی مجموعه‌ای از تخلفات را به همراه دارند. وی در ادامه افزود: قاچاق چوب و تخریب جنگل و طبیعت، تجاوز به منابع طبیعی […]

[ad_1]

چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند

چاه‌های ذغال صرم تعطیل شدند

به گزارش شهرکریمه سیدرضا موسوی مشکینی اظهار کرد: چاه‌های ذغال از جمله واحدهای آلاینده‌ای هستند که بدون مجوز در زمین‌های ملی شکل گرفته و ضمن اشتغالزایی حداقلی مجموعه‌ای از تخلفات را به همراه دارند.

وی در ادامه افزود: قاچاق چوب و تخریب جنگل و طبیعت، تجاوز به منابع طبیعی و زمین‌های ملی، استفاده از کارگران غیرمجاز غیرایرانی و ایجاد آلودگی شدید هوا از جمله تخلفاتی است که صاحبان چاه‌های ذغال مرتکب می‌شوند و باید با این گونه واحدها برخوردهای قانونی لازم صورت بپذیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه مدت‌هاست به دنبال تعطیلی و تخریب چاه‌های ذغال صرم در بخش کهک هستیم، خاطرنشان کرد: با تشدید آلودگی هوا در روزهای سرد سال، با هماهنگی‌های انجام گرفته با فرمانداری، مراجع قضایی و انتظامی و اداره کل منابع طبیعی از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری بعمل آمده است.

وی تصریح کرد: متقاضیان تولید ذغال باید از دستگاه‌های جدید و بدون آلایندگی و در شهرک‌های صنعتی یا زمین‌های مجاز برای ادامه فعالیت خود استفاده کرده و قطعا ادامه روند گذشته به هیچ عنوان پذیرفته نبوده و سلامت عمومی جامعه را با مخاطره مواجه می کند.

صرم روستایی از توابع بخش کهک است که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر قم قرار گرفته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۲ هزار و ۲۶۲ نفر جمعیت است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]