[ad_1] چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: در این مدت ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ سه‌هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در […]

[ad_1]

چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: در این مدت ۱۰۵ واحد صنعتی فعال در استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به مبلغ پنج هزار و ۶۳۴ میلیارد به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ سه‌هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گرفته و روند پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که مبلغ موردنظر بدون درنظر گرفتن تسهیلاتی است که به‌صورت پرداخت مستقیم در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است،‌ گفت: تسهیلات متنوعی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان استان توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که تسهیلات رونق تولید بخشی از آن است.

وی ادامه داد: همچنین درمجموع در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در بخش تسهیلات رونق تولید، انتقالی سال ۹۷ و پرداخت مستقیم، مبلغ ۶هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در قم پرداخت‌شده است.

سیجانی گفت: قم از استان‌های موفق کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است و تاکنون با پرداخت این تسهیلات، بخش اقتصادی به‌خصوص حوزه اشتغال و تولید استان روند رو به رشدی داشته است.

وی بیان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قم با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مستمر و هفتگی در ستاد و همچنین در مکان استقرار واحدهای تولیدی استان برگزار و مصوبات آن برای حل مشکل‌ فعالان اقتصادی در زمان کوتاهی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی در قم به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد توسعه اقتصادی استان موردتوجه مسئولان است و در این زمینه طی سال‌های اخیر اقدام‌های عملی قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها موضوع پرداخت تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و درگردش موردنیاز فعالان اقتصادی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۳۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۵۸۷ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]