×
×

شهرکریمه – کنگره شهدا باید جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان قم را تبیین کند

  • کد نوشته: 31205
  • [ad_1] کنگره شهدا باید جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان قم را تبیین کند به گزارش شهرکریمه جلسه کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره ملی شهدای استان قم ظهر امروز در سالن جلسات شهدای رسانه صداوسیمای مرکز استان برگزار شد. حجت الاسلام لقمان پور مدیر کل حفظ […]

    شهرکریمه – کنگره شهدا باید جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان قم را تبیین کند
  • [ad_1]

    کنگره شهدا باید جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان قم را تبیین کند

    کنگره شهدا باید جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان قم را تبیین کند

    به گزارش شهرکریمه جلسه کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره ملی شهدای استان قم ظهر امروز در سالن جلسات شهدای رسانه صداوسیمای مرکز استان برگزار شد.

    حجت الاسلام لقمان پور مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در این جلسه اظهار داشت: ۴۰ سال است که از دفاع مقدس می گذرد و به همین علت نخستین ستاد چهلمین ساللگرد دفاع مقدس قرار است در تمام استان ها تشکیل شود.

    وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس برگزاری کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی است که ۶ کمیته دارد و در هر کمیته ای اعضا مشخص شده است و برنامه ها و وظایف خاصی به عهده دارند که از سوم خرداد با شروع هفته دفاع مقدس  شروع شده و تا پایان سال هم ادامه دارد.

    مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه کنگره شهدا باید نقش و جایگاه واقعی ۶ هزار شهید استان را به درستی نشان دهد، بیان کرد: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده باید به درستی صورت بگیرد و رسانه ها می توانند مطالبه گری خوبی در این حوزه داشته باشند و می توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا دین شهدا را ادا کرده و یک قدم مهمی برای آن ها برداشته باشیم.

     لقمان پور تصریح کرد: زیر ساخت های لازم در این حوزه  باید توسط حفظ و نشر ارزش های اسلامی برای تمام ادارات فراهم شود و با راه اندازی موزه دفاع مقدس یک مقدار از ایتن مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.

    آقایی فرمانده بسیج صدا و سیمای مرکز قم نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های تعیین شده و کار ها و اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت: دستگاه های اجرایی و صدا و سیما می توانند مکمل یکدیگر باشند و می توانند با همکاری و کمک به یکدیگر در این حوزه موفق تر عمل کنند.

    حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم در این جلسه با اشاره به وضعیت کنونی کشور و شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع این بیماری یک مقدار از فعالیت در این حوزه عقب ماندیم اما باز هم برنامه سازی ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است مثل فردی که در یکی از بیمارستان های استان از جانبازان دفاع مقدس بودند و به خاطر این بیماری از دنیا رفتند که گزارشی از فعالیت های ایشان در در دفاع مقدس  تهیه شد.

    اداره کل ارشاد استان با  معرفی شهدا جامعه را با سیره آنها آشنا کند

    وی ادامه داد: کارهای مختلفی در مورد شهدا در شبکه استانی صورت گرفته است چه شهدای فرهنگی ،شهدای خبرنگار شهدای هنرمند و جانبازان ولی از اداره ارشاد درخواست داریم که برای شهدای تمامی ادارات استان و جانبازان آن ها برنامه ریزی کنند حتی با نصب یک بنر از اقدامات آن ها قدردانی کنند.

    نماینده شهرداری قم هم در این جلسه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه دفاع مقدس با اشاره به راه اندازی سامانه  ۱۳۷ در شهرداری بیان کرد: تمامی شهروندان میتوانند اگر شهیدی درخانواده دارند مشخصات او را بدهند و نام کوچه یا خیابانی به نام او شود.

    حاجی زاده رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان در این جلسه تصریح کرد: ما در حوزه فرهنگی یک نقص داریم و آن نداشتن یک جبهه واحد است و تلاش های بسیاری هم در حوزه دفاع مقدس صورت گرفته است اما چون یک جبهه واحدی نداریم همه بی نتیجه مانده است.

    هیچ فرهنگی غنی تر از فرهنگ ایثار و شهادت نیست

    وی با بیان اینکه هیچ فرهنگی غنی تر از فرهنگ ایثار و شهادت نیست ادامه داد: باید در حوزه فضای مجازی اقدامات موثری برداشته شود.

    سرهنگ حاجی زاده نماینده نیروی انتظامی قم هم در این جلسه با گرامیداشت شهدای دفاع مقدس استان گفت : در حوزه نیروی انتظامی در هر ۳ روز ۲ شهید تقدیم امنیت این آب و خاک می شود.

    وی با اشاره به ۱۱۴ شهید نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد : برنامه های مختلفی برای پاسداشت نام شهدا در این حوزه در حال انجام است مانند روایت گری هر سرباز از یک شهید ، موشن گرافی در حوزه شهدا، برگزاری جشنواره استانی از شهدای شاخص نیروی انتظامی و نصب المان ها ی شهدا با معرفی خود شهدا و نمایشگاه عکس خانگی شهدا برای دفاع مقدس از جمله آن است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.