[ad_1] گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار / قم نخستین استان سبز کشور شد به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۱ روستای دهستان قاهان گازرسانی نشده بود که کار گازرسانی به این روستاها از دو سال پیش آغاز شد و در حال حاضر گازرسانی به آن‌ها به اتمام رسیده […]

[ad_1]

گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار / قم نخستین استان سبز کشور شد

گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار / قم نخستین استان سبز کشور شد

به گزارش شهرکریمه محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۱ روستای دهستان قاهان گازرسانی نشده بود که کار گازرسانی به این روستاها از دو سال پیش آغاز شد و در حال حاضر گازرسانی به آن‌ها به اتمام رسیده و تبدیل به اولین استان سبز در سطح کشور شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان تعریف وزارت نفت از استان سبز گفت: بر اساس این تعریف، اگر تمام نقاط شهری و تمام نقاط بالای ۲۰ خانوار یک استان به شبکه سراسری گاز متصل شوند و دیگر از سوخت‌های فسیلی استفاده نکنند را استان سبز می‌گویند، بر این اساس استان قم نخستین استانی است که با بهره‌برداری از گازرسانی به روستاهای قاهان از بخش خلجستان به این توفیق دست‌یافته است.

وی افزود: حتی بسیاری از این روستاها در دهه فجر سال گذشته گاز داشتند اما به دلیل اینکه مراسم افتتاح را برای ۲۰ روستا و کل دهستان مبنا قرار دادیم، افتتاح رسمی از این پروژه ها با حضور استاندار در بخش خلجستان انجام خواهد شد.

بهشتی با بیان اینکه به‌ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بالاتر از آن در استان قم گازرسانی شده و مابقی روستاها که گازرسانی نشده زیر ۲۰ خانوار هستند، خاطرنشان کرد: البته در مسیری که به بخش‌های مختلف روستاها گازرسانی کرده‌ایم، مزرعه، مرغداری و یا مجموعه دامداری زیر ۲۰ خانوار وجود داشته یا زیر ۲۰ خانوار بودند به آن‌ها نیز گازرسانی شده است اما برخی از روستاها که زیر ۲۰ خانوار هستند و در مسیر خطوط انتقال قرار نگرفته‌اند نتوانسته‌ایم به آن‌ها گازرسانی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم سپس از افتتاح ۶ پروژه حوزه مسائل زیست‌محیطی در هفته دولت خبر داد و گفت: پالایش هوا و داشتن آمار دقیق از ذرات معلق هوا یکی از مسائلی است که در بخش مسائل زیست‌محیطی حائز اهمیت است تا بر اساس آن بتوان برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد که یکی از این ایستگاه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در حوزه عمران روستایی نیز پروژه‌هایی در حوزه بهسازی معابر روستایی و اجرای طرح‌های هادی روستایی داریم که مانند همیشه بنیاد مسکن با همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان اجرای آن را انجام داده‌اند که می‌توان به طرح هادی جعفرآباد، باقرآباد،یکه باغ و حسن‌آباد اشاره کرد که  در این هفته افتتاح خواهد شد.

بهشتی تأکید کرد: همچنین در این هفته، ۹ هزار و صدو بیستمین واحد مسکونی احداثی روستایی با استفاده از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز در استان افتتاح خواهد شد، امیدواریم با تسهیلات ویژه‌ای که بنیاد مسکن در اختیار روستاییان قرار می‌دهد کیفیت زندگی و استحکام خانه‌ها را در این روستاها افزایش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تکمیل طرح‌های هادی روستایی را موردتوجه قرار داد و گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و حتی برخی روستاهای زیر ۲۰ خانوار در استان قم دارای طرح هادی هستند، اما درصد تحقق طرح هادی در این روستاها متفاوت است چراکه در آزادسازی معابر میزان مشارکت روستاها متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازنگری طرح هادی هر ده سال یک‌بار انجام می‌شود تا اگر تغییراتی در روستا و جمعیت روستایی اتفاق افتاده بازنگری انجام شود و حتی در برخی روستاها که رشد جمعیتشان بیشتر بوده این بازنگری زودتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]