[ad_1] گسترش قرائت‌خانه‌های عمومی کتاب در اولویت برنامه‌های قم است به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب استان قم، با اشاره به اینکه باید از جمع ناشران و کسانی که در زمینه کتاب و نشر کتاب در استان فعالیت داشته تشکر کرد،‌ اظهار داشت: خوشبختانه در قم از نظر […]

[ad_1]

گسترش قرائت‌خانه‌های عمومی کتاب در اولویت برنامه‌های قم است

گسترش قرائت‌خانه‌های عمومی کتاب در اولویت برنامه‌های قم است

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست به مناسبت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب استان قم، با اشاره به اینکه باید از جمع ناشران و کسانی که در زمینه کتاب و نشر کتاب در استان فعالیت داشته تشکر کرد،‌ اظهار داشت: خوشبختانه در قم از نظر انتشارات و چاپ و نشر رتبه بسیار خوبی داریم.

وی ادامه داد: در بخش معارف دینی، اندیشه و فلسفه رتبه خوبی داریم و هم در کل میانگین کشوری رتبه بسیار بالا و کتابخانه‌های عظیمی در سطح استان داریم و کتاب‌های بسیار نفیسی در قم به چاپ و نشر می‌رسد؛ ولی موضوعی که باید در استان روی آن کار شود کتاب‌خوانی بوده و فرهنگ کتاب‌خوانی را باید گسترش دهیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه عصر دیجیتال و عصری که فضای مجازی بیشترین نقش و سهم را در گردش اطلاعات به خود اختصاص داده است‌ افزود: این موضوع از طرفی فرصتی برای گردش اطلاعات و مطالعه جوانان و از طرف دیگر آسیبی بوده که از کتاب فاصله ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با آنکه اهالی کتاب مطالعه خود را دارند اما، برای نسل جوان باید این انگیزه را ایجاد کنیم، به‌ویژه اینکه باید از نظر تنوع موضوعات، امکان بازدید و انتخاب و جستجو سلیقه به خرج داد و در تمامی کتابخانه‌ها این موضوع دیده شود.

سرمست با اشاره به اینکه مسئله دیگری که به نظر می‌رسد در قم جای آن خالی بوده، وجود قرائت‌خانه است، خاطرنشان کرد: در کنار کتابخانه و کتاب‌خوان، باید قرائت‌خانه‌های عمومی را گسترش داد که جوانان ما بخشی از اوقات فراغتشان را در این اماکن سپری کنند که این موضوع در اولویت برنامه‌های استان است.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم در قم که مهد علم، اندیشه، فلسفه و معرفت بوده فرهنگ کتاب‌خوانی را رواج دهیم، اضافه کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در قم فعال بوده و فعالیت چشمگیر دارد، دولت نیز هم پای بخش خصوصی در گسترش کتابخانه‌ها همت خوبی داشته، اما باید مکمل همدیگر باشند و در این جهت نیز امیدواریم گام‌هایی برداشته شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]