[ad_1] ۱۲ روستای بخش “قمرود” مشکل جدی آبرسانی دارند/ خلف وعده شرکت شهرک‌های صنعتی استان به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، با تأکید بر لزوم به حداقل رساندن مشکلات استان اظهار داشت: توزیع آب بدون توجه به تأمین آن خود مسئله‌ای است که […]

[ad_1]

۱۲ روستای بخش "قمرود" مشکل جدی آبرسانی دارند/ خلف وعده شرکت شهرک‌های صنعتی استان

۱۲ روستای بخش “قمرود” مشکل جدی آبرسانی دارند/ خلف وعده شرکت شهرک‌های صنعتی استان

به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، با تأکید بر لزوم به حداقل رساندن مشکلات استان اظهار داشت: توزیع آب بدون توجه به تأمین آن خود مسئله‌ای است که می‌تواند برای استان مشکل‌ساز باشد.

فرماندار قم با بیان اینکه “۱۲ روستا از روستاهای بخش قمرود با مشکل جدی آبرسانی روبرو هستند” اظهار داشت: شرکت شهرک‌ها تعهد کرده بود که بخشی از مشکل آب روستاها را حل کند اما در این زمینه کاری انجام نداد.

وی خاطرنشان کرد: آبرسانی به این روستاها با اعتبار تقریباً کمتر از ۴۰ میلیارد تمام می‌شد اما در حال حاضر ۶۰ میلیارد اعتبار نیاز است، انتظار این بود که شرکت شهرک‌ها تغییر رفتار داشته باشد اما این اتفاق نیفتاد.

فرماندار قم با اشاره با تخصیص اعتبارات ارزش‌افزوده برای حل مشکل آب‌رسانی به این بخش گفت: ۵ میلیارد دیگر تأمین‌شده است و در صورت تأمین آب این روستاها، استان قم نیز جزو روستاهایی خواهد بود که مشکل آب نخواهد داشت.

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم در خصوص جایگزینی کلر اظهار داشت: این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و متأسفانه اخیراً دریکی از روستاهای استان‌های غربی کشور گاز کلر منفجرشده و اعضای این روستا مسمومیت پیداکرده‌اند، بنابراین لازم است موضوع جایگزینی کلر حتماً در دستور کارمسئولان استان کار گرفته و برای آن جایگزین صورت گیرد.

مهدی متقیان تأکید کرد: لازم است در پروژه‌هایی که اجرا می‌شود حتماً اصول پدافند غیرعامل رعایت شود چراکه در صورت بروز حادثه حتماً مسئولان بخش آب و فاضلاب باید پاسخگو باشند.

سپس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به چگونگی تأمین آب شهرک‌های صنعتی گفت: مدیریت مصرف آب در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعت بوده که کمتر از سه درصد آب به بخش صنعت اختصاص داده‌شده اما ۴۶ درصد اشتغال استان به این بخش ‌برمی‌گردد.

محمود سیجانی با بیان اینکه محور قم- تهران محور توسعه صنعتی است، ادامه داد:  ۴۰ میلیون مترمکعب آب استان به بخش صنعت برمی‌گردد و برای ایجاد صنایع موجود با کمبود شدید آب در محور قم- تهران روبرو هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به محدودیت منابع آگاهی داریم اما اگر می‌خواهیم واحدهای تولیدی موجود دچار مشکل نشوند قطعاً باید شورای برنامه‌ریزی استان برای موضوع زیرساخت آب فکر جدی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]