[ad_1] ۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند به گزارش شهرکریمه مهدی صالحی بیان کرد: اعزام کاروان حجاج استان قم به سرزمین وحی از بیست و دوم تیرماه جاری آغاز می‌شود و در این میان ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد هستند. وی با اشاره به اینکه تمام پروازهای حجاج قمی […]

[ad_1]

۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند

۱۴ کاروان از قم به حج اعزام می‌شوند

به گزارش شهرکریمه مهدی صالحی بیان کرد: اعزام کاروان حجاج استان قم به سرزمین وحی از بیست و دوم تیرماه جاری آغاز می‌شود و در این میان ۱۰ کاروان مدینه قبل و ۴ کاروان مدینه بعد هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام پروازهای حجاج قمی از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، افزود: پس از انجام اعمال حج و زیارت اماکن مقدس در مکه مکره و مدینه منوره، فرآیند بازگشت کاروان ها تا دهه اول ماه محرم به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد حجاج استان را برادران و ۴۹ درصد را خواهران تشکیل می دهند و همه اقشار سنی از نوجوان، جوان و سالمند در کاروان ها حضور دارند.

صالحی گفت: طول مدت سفر حج امسال حدود ۳۵ روز خواهد بود و در این میان ۷۸ تن به عنوان عوامل کاروان، هفت پزشک و ۵۸ تن به عنوان عوامل آشپزخانه مرکزی به حجاج اعزامی از قم خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اعزام ایثارگران به حج یکی از برنامه های مهم اداره کل حج و زیارت قم است، افزود: همچنین ۱۳۰ تن از ایثارگران در کاروان های اعزامی استان به سرزمین وحی حضور دارند.

وی ادامه داد: اداره کل حج و زیارت استان تمام امکانات خود را برای انجام مطلوب برنامه های حج به کار گرفته و امیدواریم این سفر معنوی بدون هیچ مشکلی برای زائران قمی برگزار شود.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]