×
×

شهرکریمه – ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی درقم تقویت می‌شود

  • کد نوشته: 23403
  • [ad_1] ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی درقم تقویت می‌شود به گزارش شهرکریمه سرهنگ پاسدار علی دستوری افزود: یکی از محورهای مورد توجه بسیج سازندگی برای کمک به اقتصاد استان و حل مشکل بیکاری درقم، تشکیل قطب‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در همین رابطه فرهنگ‌سازی گسترده در میان مردم را پیگیری می‌کنیم. […]

    شهرکریمه – ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی درقم تقویت می‌شود
  • [ad_1]

    ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی درقم تقویت می‌شود

    ۱۸عرصه اقتصادی توسط بسیج سازندگی درقم تقویت می‌شود

    به گزارش شهرکریمه سرهنگ پاسدار علی دستوری افزود: یکی از محورهای مورد توجه بسیج سازندگی برای کمک به اقتصاد استان و حل مشکل بیکاری درقم، تشکیل قطب‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در همین رابطه فرهنگ‌سازی گسترده در میان مردم را پیگیری می‌کنیم.

    وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که اقشار مختلف در برنامه‌های اقتصادی حضور داشته باشند و در این رابطه از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود،‌ در این زمینه به مناسبت ۴۰ سالگی بسیج ۴۰ نشست بصیرتی را درسطح پایگاه‌های محلات استان برگزار کردیم که درآن‌ها بر موضوعاتی همچون ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی تاکید شد.

    وی ادامه داد: فعالیت دیگر بسیج سازندگی درحوزه اقتصادی،‌ ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره‌های تخصصی به افراد جویای کار است تا یک جوانی که می‌خواهد وارد حرفه‌ای شود، آشنایی لازم با بازار کار را داشته باشد و بتواند با بهره‌وری بالا کسب‌ و کار خود را ادامه دهد.

    دستوری گفت: در این خصوص کارگاه‌های آموزشی اشتغال و کارآفرینی برنامه‌ریزی‌ شده‌است که در یک سال اخیر بیش از ۴۰۰ تن در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

    وی بیان کرد: محور دیگر برنامه‌های اقتصادی بسیج سازندگی استان،‌ ارائه تسهیلات ارزان‌ قیمت است که در بخش صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی پرداخت می‌شود، در همین خصوص از سال گذشته تاکنون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت‌ شده که برای ۲۰۰ تن فرصت شغلی ایجاد کرده و موجب تقویت سبد معیشتی بسیاری از خانواده‌ها شده‌است.

    وی ادامه داد:‌ کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، محور دیگر فعالیت‌های اقتصادی بسیج است که در این زمینه افراد با کمک بسیج، فضایی را برای انجام فعالیت‌های اقتصادی همچون تولید پوشاک و بسته‌بندی مواد غذایی آماده می‌کنند و به کسب‌وکار می‌پردازند.

    مسئول بسیج سازندگی قم گفت:‌ در همین زمینه طی هفته بسیج ۲کارگاه با اشتغال‌زایی برای ۵۰ تن افتتاح شد که البته علاوه این کارگاه‌ها بر اشتغال‌زایی موجب آموزش کسب‌وکار به افراد جویای شغل نیز می‌شود.

    وی بیان کرد: انجام اقدامات تخصصی همچون اجرای طرح همگام با کشاورز و حمایت از بهره‌برداران این بخش توسط بسیج مهندسین کشاورزی و طرح کمک به واحدهای تولیدی دچار رکود توسط بسیج مهندسین صنعت از دیگر برنامه‌های بسیج برای ارتقا جایگاه اقتصادی استان و افزایش فرصت‌های شغلی درقم است.

    وی ادامه داد: بسیج سازندگی همواره آمادگی دارد تا در اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی کمک‌کار دستگاه‌های اجرایی استان باشد و در این زمینه برای سرعت بخشی به روند اجرای طرح‌ها از ظرفیت‌های خوبی همچون استفاده از گروه‌های جهادی بهره‌مند است.

    انتهای پیام/ ۱۱۰

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.