[ad_1] ۲۷ هزار نفر در استان قم بی‌سواد هستند به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سال تشکیل شورای سوادآموزی اظهار داشت: ۱۷۸ شهید سوادآموزی در سطح  کشور و سه شهید سوادآموزی در استان قم داریم. معاون […]

[ad_1]

۲۷ هزار نفر در استان قم بی‌سواد هستند

۲۷ هزار نفر در استان قم بی‌سواد هستند

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهلمین سال تشکیل شورای سوادآموزی اظهار داشت: ۱۷۸ شهید سوادآموزی در سطح  کشور و سه شهید سوادآموزی در استان قم داریم.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: میزان باسوادی در طول این ۴۰ سال، از حدود ۴۷ درصد به ۵٫۹۷ درصد به‌ویژه در میان ایرانیان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه اولویت سوادآموزی در بین سنین ۶ تا ۴۹ سال است، گفت: زنان ما از حدود ۳۴ درصد بی‌سوادی به ۸۷ درصد باسوادی رسیده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بالای ۹۷ درصد آمار باسوادی داریم، ادامه داد: حدود ۱۳۰ نفر در استان قم شناسایی‌ شده‌اند که  به مدارج علمی بالایی رسیده‌اند و در دستگاه‌های اجرایی و سایر مراکز در حال ایفای نقش هستند.

وی با تأکید بر ایجاد انگیزه مادی و معنوی برای باسواد شدن افراد باقی‌مانده گفت: ۳۳ هزار و ۶۶ نفر در رده سنی ۱۰ سال تا ۴۹ سال در استان قم اعلام کرده‌اند که بی‌سواد هستند، از این تعداد به ۲۷ هزار مورد رسیده‌ایم که با برنامه‌ها و راهکارهای مختلف اقدام به کاهش تعداد بی‌سوادان کرده‌ایم.

قاسمی‌نیا عنوان کرد: برای جذب بی‌سوادان و نگه داشت آن‌ها با مشکل و مانع جدی روبه‌رو هستیم و باید با طرح‌های تشویقی اقدام به جذب این افراد کنیم.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]