×
×

شهرکریمه – ۳۹ درصد اشتغال استان قم دربخش صنعت است

  • کد نوشته: 26711
  • [ad_1] ۳۹ درصد اشتغال استان قم دربخش صنعت است به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: بر اساس آمار دربخش صنعت ۵۶ هزار و۱۵۳ تن، درزمینهٔ صنایع معدنی یک هزار و ۵۲۲ تن و در حوزه تجارت استان ۸۷ هزار و ۶۸ تن مشغول به فعالیت هستند. وی بیانکرد:‌ درهمین رابطه مبلغ ارزش‌ افزوده صنعت […]

    شهرکریمه – ۳۹ درصد اشتغال استان قم دربخش صنعت است
  • [ad_1]

    ۳۹ درصد اشتغال استان قم دربخش صنعت است

    ۳۹ درصد اشتغال استان قم دربخش صنعت است

    به گزارش شهرکریمه محمود سیجانی بیان کرد: بر اساس آمار دربخش صنعت ۵۶ هزار و۱۵۳ تن، درزمینهٔ صنایع معدنی یک هزار و ۵۲۲ تن و در حوزه تجارت استان ۸۷ هزار و ۶۸ تن مشغول به فعالیت هستند.

    وی بیانکرد:‌ درهمین رابطه مبلغ ارزش‌ افزوده صنعت استان ۳۷هزار و ۵۷ میلیارد ریال، ارزش‌افزوده حوزه معدن قم ۲۵۱میلیارد ریال و ارزش‌افزوده بخش تجارت این استان ۵۳هزار و۴۶میلیارد ریال محاسبه‌ شده‌است.

    وی ادامه داد: درحوزه اصناف نیز ۳۴هزار و ۷۹۰ واحد صنفی مجوز دار دراستان وجود دارد که دراین میان ۲۰هزار و ۷۷۶ مورد توزیعی و خدماتی و ۱۴ هزار و ۱۴ مورد تولیدی و فنی است.

    سیجانی گفت:‌با توجه به میانگین کشوری که براساس آن برای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد، میزان اشتغال استان در این بخش حدود ۸۷ هزار تن برآورد می‌شود.

    وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری دربخش اصناف نیز به‌صورت برآوردی برای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود.

    وی ادامه داد: استان قم از ظرفیت‌های فراوانی برای ایجاد اشتغال بیشتر دربخش صنعت،‌ معدن و تجارت برخوردار است و در همین راستا تسهیلات متنوعی برای کمک به تامین نقدینگی علاقه‌مندان به فعالیت در این عرصه،‌ توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

    حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

    قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

    انتهای پیام/۱۱۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.