[ad_1] ۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند به گزارش شهرکریمه حسن عادلی افزود: بیش از ۹۵ درصد پزشکان استان قم در مطب‌های خود کارتخوان نصب نموده‌اند که ۵۶ درصد این کارتخوان‌ها به سامانه متصل شده و پزشکانی که مطب دارند و هنوز به سامانه وصل نشده‌اند نیز به‌زودی ثبت‌نام خواهند نمود. […]

[ad_1]

۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند

۵۶ درصد پزشکان قم در سامانه کارتخوان مالیاتی ثبت‌نام نموده‌اند

به گزارش شهرکریمه حسن عادلی افزود: بیش از ۹۵ درصد پزشکان استان قم در مطب‌های خود کارتخوان نصب نموده‌اند که ۵۶ درصد این کارتخوان‌ها به سامانه متصل شده و پزشکانی که مطب دارند و هنوز به سامانه وصل نشده‌اند نیز به‌زودی ثبت‌نام خواهند نمود.

وی با بیان این‌که پزشکان نیز مانند سایر مردم به قانون پایبند هستند، اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ پزشک عمومی و ۹۰۰ پزشک متخصص در استان قم خدمت می‌نمایند.

به گفته وی،‌ ثبت‌نام در سامانه کارتخوان مالیاتی نشان‌دهنده وظیفه‌شناسی پزشکان و تعامل مناسب با سازمان امور مالیاتی استان می‌باشد.

عادلی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد پزشکان مشمول که ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش شده‌اند، به مدت ۲ سال بخشیده می‌شود و عدم نصب این دستگاه نیز موجب جریمه‌ای معادل ۲ درصد فروش خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان‌های ذیربط، هیچ فرار مالیاتی در استان قم از سوی پزشکان ثبت‌ نشده‌است.

بر اساس بند «ی» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۸ و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم،‌ همه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی، نظام دامپزشکی و دامپزشکی صادر می‌شود، مکلف هستند از امسال نسبت به راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی اقدام نمایند.

مشاغل یادشده باید برای ثبت درخواست تخصیص شماره پایانه فروشگاهی یا کارتخوان به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی tax.gov.ir مراجعه و مبادرت به ثبت مشخصات دستگاه کارتخوان نموده و نسبت به بهره‌برداری از دستگاه کارتخوان اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ۱۱۰

[ad_2]