[ad_1] ۵۸۲ هزار نفر توسط هلال‌احمر قم غربالگری شدند به گزارش شهرکریمه محمد گل‌فشان در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم […]

[ad_1]

۵۸۲ هزار نفر توسط هلال‌احمر قم غربالگری شدند

۵۸۲ هزار نفر توسط هلال‌احمر قم غربالگری شدند

به گزارش شهرکریمه محمد گل‌فشان در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم غربالگری انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در این مدت کارکنان، جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب ۱۸ پایگاه با استفاده از ۵۶ دستگاه تب‌سنج به پایش و غربالگری  سلامت عموم مردم پرداختند.

مدیرعامل هلال‌احمر قم اظهار داشت: از افرادی که تحت غربالگری قرار گرفتند ۷۹۱ نفر دارای تب بوده و مشکوک شناخته و برای ادامه تشخیص ابتلا به بیماری کرونا راهنمایی شدند و ۵۸۱ هزار و ۶۹۲ نفر نیز بدون علامت به مسیر خود ادامه دادند.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه نیروهای هلال‌احمر استان قم در اجرای این طرح عنوان کرد: در اجرای این طرح ۳۷۸ نفر روز از کارکنان و یک هزار و ۵۱۶ داوطلب با خدمت‌رسانی، مشارکت خود را به نمایش گذاشتند.

گل‌فشان گفت: در بخش لجستیک و تجهیزات نیز ۲۵ دستگاه آمبولانس، کمکدار سبک، خودروی سبک و سایر تجهیزات مورداستفاده قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز سیزدهم فروردین‌ماه ۴۷ هزار و ۵۹۷ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]