×
×

شهرکریمه – ۵ عنوان کتاب “بریل” در قم رونمایی شد

  • کد نوشته: 14667
  • [ad_1] ۵ عنوان کتاب “بریل” در قم رونمایی شد به گزارش شهرکریمه حسن عبدلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید کتاب بریل اظهار داشت:امسال کتاب‌های بریل تولیدی استان در ۱۲ مرحله در کشور توزیع شده است. وی افزود: ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۵۰ صفحه کتاب بریل در قالب سه هزار […]

    شهرکریمه – ۵ عنوان کتاب “بریل” در قم رونمایی شد
  • [ad_1]

    ۵ عنوان کتاب "بریل" در قم رونمایی شد

    ۵ عنوان کتاب “بریل” در قم رونمایی شد

    به گزارش شهرکریمه حسن عبدلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تولید کتاب بریل اظهار داشت:امسال کتاب‌های بریل تولیدی استان در ۱۲ مرحله در کشور توزیع شده است.

    وی افزود: ۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۶۵۰ صفحه کتاب بریل در قالب سه هزار و ۸۵۰ نسخه در چهار مرحله به استان‌های مختلف کشور ارسال شده است.

    بیان کرد: پنج عنوان کتاب در ۱۲ نسخه و یک میلیون و ۱۱۰ هزار صفحه رونمایی شد و قرار است به ۷۰ نهاد فرهنگی کشور ارسال می‌شود.

    عبدلی تصریح کرد: برای چاپ تقویم بریل نیازمند اسپانسر هستیم و در صورت جذب اسپانسر اقدام به تولید و چاپ تقویم بریل می‌کنیم،متاسفانه مرکز تولید کتاب بریل در تهران تعطیل شد و در حال حاضر تنها مرکزی که کتاب بریل تولید می‌کند استان قم است.

    فعال روشندل در حوزه کتاب با اشاره به اینکه در بحث معلولین، به نابینایان فوق العاده کم توجهی شده است، تصریح کرد: سالانه بیش از ۸۵هزار عنوان کتاب مجوز نشر می‌گیرند و چاپ می‌شوند اما سهم بچه‌های نابینا زیر دویست نسخه کتاب است که خودمان تولید می‌کنیم و یا توسط موسسه‌ی رودکی در تهران تولید و برای ما ارسال می‌شود.

    مسئول واحد کتب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم عنوان کرد: عضویت در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای برای نابینایان رایگان است و بخشی از کتاب‌هایمان را هم برای استفاده‌ نابینایان به کتاب خانه‌ حرم حضرت معصومه(س)اهدا کردیم.

    عبدلی خاطرنشان کرد: متاسفانه با اینکه بیش از ۲هزار نابینا در سطح استان داریم اما فقط ۴۰۰نفر عضو کتابخانه‌ هستند که البته حدود ۱۵۰نفر شهرستانی هستند و از طریق پست خدمات می‌گیرند.

    انتهای پیام/  ۱۱۳

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.