×
×

شهرکریمه – ۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند

  • کد نوشته: 32858
  • [ad_1] ۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند به گزارش شهرکریمه کورش محمدحسینی با اشاره به اهمیت اجرای پرداخت‌های الکترونیکی در وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: روند این کار از دی‌ماه سال گذشته در قم به‌صورت آزمایشی و پایلوت با تاکسی بی‌سیم، روند را آغاز شد که در نخستین گام ۶۰ تاکسی […]

    شهرکریمه – ۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند
  • [ad_1]

    ۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند

    ۶۷۵ تاکسی در قم به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز می‌شوند

    به گزارش شهرکریمه کورش محمدحسینی با اشاره به اهمیت اجرای پرداخت‌های الکترونیکی در وسایل نقلیه عمومی، اظهار کرد: روند این کار از دی‌ماه سال گذشته در قم به‌صورت آزمایشی و پایلوت با تاکسی بی‌سیم، روند را آغاز شد که در نخستین گام ۶۰ تاکسی خطی و گردشی از این قابلیت پرداخت برخوردار شدند.

    رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه در سال جاری ۱۴۰ تاکسی بی‌سیم مجهز به سیستم پرداخت‌شده است، ابراز کرد: هدف‌گذاری برای سال جاری این بوده که  ۶۷۵ تاکسی بی‌سیم در قم را به این سیستم مجهز کنیم و سپس به سراغ تاکسی‌های خطی و گردشی برویم.

    محمدحسینی ادامه داد: در حال حاضر در قم، ۶ هزار تاکسی در حمل‌ونقل عمومی فعال است که با توسعه زیرساخت‌های لازم تمام تاکسی‌های خطی و گردشی به پرداخت الکترونیک مجهز می‌شوند.

    وی تصریح کرد: در سیستم پرداخت QR مبالغ از کیف پول مسافر کم و به کیف پول راننده اضافه می‌شود و راننده نیاز به گوشی هوشمند دارد که در حال حاضر فقط اپلیکیشن قمیار دارای این قابلیت نصب است و هر شرکتی با این قابلیت فعال شود، در پرتال شهرداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

    رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم عنوان کرد: شیوع کرونا و معضل پول خرد ازجمله مواردی است که در پرداخت‌های غیرنقدی باید در جهت سلامت مسافران و صیانت از حقوق شهروندان به آن توجه داشت.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.