[ad_1] ۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست استاندار قم پس از جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور ، با بیان مسائل مطرح‌شده در این ویدئوکنفرانس گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا از جمله مباحث مهم مطرح در این جلسه بودند. سرمست بیان کرد: […]

[ad_1]

۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند

۸۵ درصدی مردم از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی استقبال کردند

به گزارش شهرکریمه بهرام سرمست استاندار قم پس از جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس‌جمهور ، با بیان مسائل مطرح‌شده در این ویدئوکنفرانس گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا از جمله مباحث مهم مطرح در این جلسه بودند.

سرمست بیان کرد: افرادی که مشکوک بوده و علائم بیماری کرونا را دارند باید یکی از سه راهکار ماندن در بیمارستان‌ها، نقاهتگاه‌ها و یا اگر شرایط قرنطینه خانگی برایشان فراهم هست قرنطینه خانگی را انتخاب و زمینه یک نوع فاصله‌گذاری اجتماعی از جامعه را فراهم کنند.

استاندار قم با اشاره به میزان موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور گفت: میزان استقبال مردم در این طرح، ازنظر کنترل مبادی ورودی و همراهی آنان بالای ۸۵ درصد ارزیابی شد.

سرمست پیرامون تصمیمات اتخاذشده در خصوص خریدوفروش اینترنتی نیز عنوان کرد: مقرر شد وزارت صمت این دستورالعمل نهایی را ابلاغ کند، سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که از اجتماعات مردم جلوگیری و درعین‌حال مایحتاج عمومی آن‌ها را تأمین کند.

استاندار قم در زمینه برخورد با افرادی که در فضای جمعی و فضای مجازی اقدام به شایعه‌پراکنی می‌کنند، ابراز کرد: بر اساس پیش‌بینی کمیته اطلاع‌رسانی تدابیری اندیشیده و مجازاتی در نظر گرفته‌شده که شامل مجازات‌های سلبی و ایجابی بوده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

او ادامه داد: مقرر شد فروشگاه‌هایی که می‌توانند به‌صورت اینترنتی کالا‌ها را به فروش برسانند با معرفی وزارت صمت از طریق صداوسیما به مردم معرفی شوند.

سرمست پیرامون تصمیمات اتخاذشده در خصوص کسبه و اصناف آسیب‌پذیر نیز گفت: حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای پشتیبانی از این صنوف پیش‌بینی‌شده که در بخش‌های مختلف طی یک برنامه عملیاتی، این اصناف شناسایی و پشتیبانی خواهند شد و دستورالعمل این تصمیمات به‌زودی توسط معاونت اقتصادی و وزارت خانه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

استاندار قم یادآورشد: در زمینه استمهال بدهی‌ها، عوارض و مالیات صنوف نیز تمهیداتی اندیشیده شده که به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۱

[ad_2]