[ad_1] ‌رفع معارضان گازرسانی به روستای قاهان / اتمام طرح تا زمستان به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری در حاشیه بازدید از پروژه گازرسانی دهستان قاهان بخش خلجستان اظهار داشت: این بازدید به جهت حل و رفع مشکل معارضان پروژه و تداوم اجرای پروژه گازرسانی به دهستان قاهان است که با اتمام این طرح تا زمستان […]

[ad_1]

‌رفع معارضان گازرسانی به روستای قاهان / اتمام طرح تا زمستان

‌رفع معارضان گازرسانی به روستای قاهان / اتمام طرح تا زمستان

به گزارش شهرکریمه مرتضی حیدری در حاشیه بازدید از پروژه گازرسانی دهستان قاهان بخش خلجستان اظهار داشت: این بازدید به جهت حل و رفع مشکل معارضان پروژه و تداوم اجرای پروژه گازرسانی به دهستان قاهان است که با اتمام این طرح تا زمستان امسال، ۲۲ روستا گازدار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه که از سال ۹۵ شروع‌شده و آغاز رسمی اجرای آن اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ با کلنگ‌زنی توسط رئیس مجلس شورای اسلامی کلید خورده است، تصریح کرد: از این ۲۲ روستا، ۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند و با اجرای این پروژه تمام استان قم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

فرماندار قم با تقدیر از استقبال مردم روستای موشکیه و کمک به رفع مشکلاتی که به وجود آمده، اضافه کرد: مشکلات ادامه کار پروژه طی مذاکره و تفاهم مکتوب با روستائیان حل گردید و گازرسانی به آن‌ها که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

حیدری افزود: اجرای این طرح با ۱۸۰ کیلومتر خط لوله در حال اجرا است که به گفته مسئولان شرکت گاز،‌ کار ساخت یک ایستگاه مرکزی تقلیل فشار ۳۰ هزار مترمکعبی و ۵ ایستگاه تقلیل فشار ۲۵۰۰ مترمکعبی به پایان رسیده و آزمایش آن‌ها نیز با موفقیت انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه گازرسانی به این ۲۲ روستا در محور (آغلک- چاهک) تقریباً به اتمام رسیده و کار نصب علمک ها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: گازرسانی در دو محور (آغلک – انجیله) و (آغلک- کهندان) به علت سنگی بودن منطقه و معارضاتی که وجود داشت،‌ سرعت کمتری داشته که قرار شد از این پس سرعت بیشتری به کار داده شود.

به گفته فرماندار قم بخش خلجستان در سال ۸۵ به شبکه سراسری گاز متصل شدند و تنها دهستان قاهان از این بخش باقی‌مانده که بین ۵ تا ۷ هزار نفر جمعیت برخوردار از اجرای این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]