[ad_1] ۱۱ پروژه عمرانی در قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید به گزارش شهرکریمه ۱۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مسئولان استانی در قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در حاشیه آیین افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: به‌این‌ترتیب […]

[ad_1]

۱۱ پروژه عمرانی در قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید

۱۱ پروژه عمرانی در قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید

به گزارش شهرکریمه ۱۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان با حضور مسئولان استانی در قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم در حاشیه آیین افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: به‌این‌ترتیب تمام روستاهای قم به شبکه سراسری توزیع نیروی برق متصل شدند.

مهدی آهنین‌پنجه افزود: دو روستای عسگرسویه با ۸ خانوار و رحمت‌آباد با ۱۰ خانوار آخرین روستاهای استان بودند که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به شبکه توزیع برق متصل شدند.

وی گفت: با برق‌دار شدن دو روستای باقی‌مانده استان قم در دهه مبارک فجر تمام ۳۶۲ روستای قم به شبکه سراسری توزیع نیروی برق متصل شدند.

آهنین‌پنجه خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تمام روستاهای با بیش از ۱۰ خانوار استان به شبکه نیروی برق متصل شده بودند.

وی پرورش انار و زیتون را ظرفیت‌های مهم روستاهای استان دانست و  اضافه کرد: با اتصال شبکه برق به روستاهای استان امکان توسعه کشاورزی به‌ویژه در بخش دامداری بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به حمایت قطعی استان از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های پاک و تجدید پذیر نیز بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی حمایت می‌کند.

۵۰ درصد شهر قم به شبکه سراسری فاضلاب متصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم  نیز در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای اتصال شبکه فاضلاب در ۷ محله جدید قم ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌کاررفته است.

علی جان صادق پور با اشاره به طرح اصلاح شبکه فاضلاب در قم تصریح کرد: در این طرح درمجموع  ۹ هزار و ۸۰۰ متر طول شبکه توسعه‌یافته و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر طول شبکه فاضلاب اصلاح‌شده  است.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب حجم فاضلاب تولیدی سالانه در این طرح است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح شبکه فاضلاب ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار اصلاح‌شده است.

وی همچنین اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر ۹ پروژه آب و فاضلاب استان درمجموع بااعتباری بالغ‌بر ۴۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسید که بخش مهمی از آن در رابطه با تولید برق و تأمین آب از چاه‌های علی‌آباد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به مهم‌ترین منابع تأمین آب شهر قم خاطرنشان کرد: چاه‌های علی‌آباد، چاه‌های داخل شهر، سد ۱۵ خرداد و سد کوچری چهار سامانه اصلی تأمین آب قم هستند.

وی با تأکید بر کمبود آب در استان قم تصریح کرد: اگر تمام حقابه قم از دو سد ۱۵ خرداد و کوچری هم به این استان اختصاص یابد، قم در پایان سال جاری با کمبود آب روبه‌رو خواهد بود.

صادق پور ادامه داد: مصرف آب قم تا پایان سال جاری به ۱۲۰ میلیون مترمکعب می‌رسد درحالی‌که سهم استان از این دو سد ۹۸ میلیون مترمکعب است.

وی در پایان گفت: در این شرایط برداشت آب تا ۲۰ میلیون مترمکعب از چاه‌های استان برای تأمین کسری آب ضروری است، همچنین قم در افق ۱۴۰۷ نیز همچنان با مشکل تأمین منابع آبی روبه است.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]