[ad_1] بیش از ۳۶۷ هزار نفر در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ وجود ۱۲۹۴ بیمار خاص در قم به گزارش شهرکریمه محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۳۶۷ نفر از مردم […]

[ad_1]

بیش از ۳۶۷ هزار نفر در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ وجود ۱۲۹۴ بیمار خاص در قم

بیش از ۳۶۷ هزار نفر در تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند؛ وجود ۱۲۹۴ بیمار خاص در قم

به گزارش شهرکریمه محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۳۶۷ نفر از مردم قم در بیمه سلامت اظهار داشت: این افراد در صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار، ایرانیان، سلامت همگانی، روستایی و اتباع بیمه سلامت تحت پوشش هستند.

وی با بیان اینکه ۱۴۴ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند، افزود: در سال ۹۸ مقررشده که افراد تحت پوشش کمیته امداد زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار گیرند که از ۲۵ هزار نفر عضو کمیته امداد قم تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با تأکید بر تحت پوشش قرار داشتن ۴۵۱۰ اتباع در بیمه سلامت استان قم، تصریح کرد: ۱۲۹۴ بیمار خاص در استان قم وجود دارد که در سال گذشته به طور میانگین ۱٫۶ میلیارد تومان و در مجموع ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این بیماران هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از دو میلیون و ۷۱۳ هزار بار مراجعه برای دریافت خدمات درمانی از بیمه سلامت انجام‌شده که مجموع پرداختی‌ها برای این منظور ۱۹۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که از این مبلغ بیش از ۹۱ میلیارد تومان در بخش بستری پرداخت‌شده است.

فخاریان قمی با اشاره به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان قم عنوان کرد: ۱۶۶ پزشک عمومی، ۱۲۴ پزشک متخصص، ۲۹ پزشک فوق تخصص، ۱۴۲ داروخانه، ۲۳ آزمایشگاه، ۳۴ مرکز فیزیوتراپی، ۶ مرکز جراحی محدود، ۱۰ بیمارستان، ۱۹ درمانگاه خصوصی، ۹ درمانگاه تخصصی و ۱۲ درمانگاه خیریه با بیمه سلامت استان قم طرف قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳ میلیارد تومان هزینه درمان سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت‌شده است، اضافه کرد: طلب فروردین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها از بیمه سلامت پرداخت‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: یکی از طرح‌های در دست انجام نسخه‌نویسی الکترونیکی است که مقررشده تا پایان سال ۳۰ درصد هر استانی زیر بار این طرح قرار گیرد که در استان قم در کنار اجرای آن توسط ۱۰ پزشک در بخش‌های کهک، قنوات و جعفریه این کار در دست اجراست.

وی با تأکید بر ویژگی‌های نسخه الکترونیکی و ارجاع الکترونیکی ابراز کرد: حذف کاغذ، نظم دار شدن، حذف تقاضاهای القایی، گزارش‌گیری از ویژگی‌های این طرح و در راستای دولت الکترونیک است که تمامی خدمات توسط کد ملی افراد بیمه‌شده انجام می‌شود.

فخاریان قمی با بیان اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نقطه نظرات و پاسخگوی بیمه‌شدگان است، اظهار داشت: یکی از خدمات بیمه سلامت، بیمه ایرانیان بوده که با ۵۰ درصد یارانه‌ای که توسط دولت پرداخت‌شده به صورت سالانه و فردی به قیمت ۲۹۳ هزار و ۴۰۰ تومان است.

وی نرخ خدمات در مراکز بیمه سلامت استان را موردتوجه قرار داد و گفت: پنج دفتر شهری، دو دفتر نمایندگی، یک باجه در مرکز خدمات حوزه، سه مرکز روستایی در دستجرد، جعفریه و قنوات خدمات بیمه سلامت ارائه می‌دهند که به ازای صدور و تعویض دفترچه ۳۰۰۰ تومان، المثنی ۹۰۰۰ و المثنی دوم به بعد نیز ۱۸۰۰۰ دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]