[ad_1] ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در قم تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود به گزارش شهرکریمه سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به جایگاه حمل ‌و نقل عمومی در توسعه‌یافتگی شهرها اظهار داشت: امروزه یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی شهرها پویایی و زنده بودن حمل و نقل عمومی در شهر بوده و باید مردم به لزوم استفاده […]

[ad_1]

۱۷۰ دستگاه اتوبوس در قم تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود

۱۷۰ دستگاه اتوبوس در قم تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود

به گزارش شهرکریمه سید مرتضی سقاییان نژاد با اشاره به جایگاه حمل ‌و نقل عمومی در توسعه‌یافتگی شهرها اظهار داشت: امروزه یکی از ملاک‌های توسعه‌یافتگی شهرها پویایی و زنده بودن حمل و نقل عمومی در شهر بوده و باید مردم به لزوم استفاده از آن پی ببرند.

وی استفاده کردن از حمل ‌و نقل عمومی را برطرف‌کننده مشکلات زیست‌محیطی شهرها دانست و افزود: اتوبوسرانی به‌عنوان تنها ناوگان حمل‌ و نقل عمومی شهر قم برای ارائه خدمات نیازمند ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بوده که در حال حاضر۳۵۰ دستگاه در حال فعالیت است.

شهردار قم ادامه داد: اما همه این ۳۵۰ دستگاه فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است و با توجه به قیمت دو میلیارد تومانی هزینه خرید اتوبوس و عدم حمایت‌های دولتی در این بخش باید به سمت بازسازی ناوگان اتوبوسرانی حرکت کنیم.

وی هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را عددی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان اعلام و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۹ تعداد قابل‌توجهی از اتوبوس‌ها را بازسازی کرده و تاکنون  قرارداد ۱۷۰ دستگاه قطعی شده است.

سقاییان نژاد با گلایه از قطع کمک‌های دولتی برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: متأسفانه تمام یارانه‌ای که به بخش ناوگان اتوبوسرانی در سال‌های گذشته اختصاص داده می‌شده قطع‌شده و امروز همه بار مالی آن بر دوش سازمان اتوبوسرانی و شهرداری است.

وی از امضا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان شهرداری‌ها برای پرداخت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای جهت پرداخت تسهیلات بانکی ۴ درصد و ۱۲ درصدی برای ۵۰۰ دستگاه اتوبوس امضا شده تا جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شوند.

شهرداری قم اعتبار شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۹۹ را ۶۰ میلیارد تومان دانست و ابراز کرد: در سال ۹۸ بخشی از اعتبار نوسازی به خرید اتوبوس اختصاص داده شد اما امسال به‌علت هزینه بالای خرید اتوبوس تمام اعتبار به بازسازی اتوبوس اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۷

[ad_2]