×
×

شهرکریمه – ۱۹ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه شد

  • کد نوشته: 31406
  • [ad_1] ۱۹ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه شد به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی به بیان اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان طی یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: تولید محصولات باغبانی استان قم طی یک سال گذشته، از ۵۸ هزار تن به ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است. رئیس سازمان جهاد […]

    شهرکریمه – ۱۹ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه شد
  • [ad_1]

    ۱۹ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه شد

    ۱۹ هکتار به سطح کشت گلخانه‌ای استان قم اضافه شد

    به گزارش شهرکریمه عباس پورمیدانی به بیان اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان طی یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: تولید محصولات باغبانی استان قم طی یک سال گذشته، از ۵۸ هزار تن به ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه تولیدات محصولات زراعی استان طی این مدت از ۳۳۵ هزار تن به ۴۰۸ هزار تن رسیده است، افزود: همچنین میزان تولید آبزیان از ۱۴۷۰ هزار تن به ۱۶۷۰ هزار تن رسیده است.

    وی با بیان اینکه میزان کل تولیدات کشاورزی استان طی یک سال گذشته از ۶۶۱ هزار تن به ۸۰۵ هزار تن رسیده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هیچ‌گونه افزایش سد و یا افزایش مصرف نهاده‌های آب‌وخاک را نداشتیم و این افزایش حاصل افزایش بهره‌وری و تلاش بهره‌برداران بوده است.

    پورمیدانی از افزایش بیش از ۱۹ هکتاری سطح کشت گلخانه‌ای طی یک سال گذشته در استان قم خبر داد و گفت: قبل از این ۳۲ هکتار گلخانه در سطح استان داشتیم که ۱۹ هکتار در سال ۹۸ اضافه‌شده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ابراز کرد: سامانه‌های آبیاری استان، ۴ هزار و ۵۰ هکتار بیش از برنامه ابلاغی بوده که در این زمینه رتبه سه کشور را داشته‌ایم و در این زمینه  از بسیاری از استان‌های بزرگ کشور عملکرد بهتری داشته‌ایم.

    وی از صادرات ۲ هزار تن تخم‌مرغ طی پنج ماه گذشته به کشور عراق و چند کشور دیگر خبر داد و تأکید کرد: این میزان صادرات، عملکرد بسیار خوبی بوده که نصیب استان قم شده است همچنین برای ساماندهی و تثبیت این موضوع کمیته‌ای در این زمینه تشکیل‌شده است.

    پورمیدانی در خصوص میزان تولید آبزیان به‌ویژه ماهیان خاویار نیز گفت: درگذشته یک واحد تولیدی داشتیم که در سال گذشته سه واحد اضافه‌شده و ۴ واحد تولیدی نیز در سال ۹۹ محقق می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افتتاح و بهره‌برداری ۳۲ پروژه حوزه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و مطرح کرد: ۲ پروژه درزمینهٔ تولیدات گیاهی، ۹ پروژه آب‌وخاک، ۵ پروژه شیلات، ۸ پروژه صنایع تبدیلی و  تکمیلی کشاورزی و ۸ پروژه نیز مربوط به بهبود تولیدات دامی بوده که با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۱ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

    انتهای پیام/ ۱۳۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.